لزوم آسیب شناسی وقایع کربلا
لزوم آسيب شناسي وقايع کربلا
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران:

لزوم آسیب شناسی وقایع کربلا

حجت الاسلام ترابيان اظهار کرد: ظواهر فريبنده دنيا در کربلا و دينداري تاثيرات منفي بسيار داشت و دارد که مي طلبد وقايع کربلا را آسيب شناسي کرد.
شناسه خبر : 63295 تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۸:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: حجت الاسلام «محمد ترابیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در برنامه دهه اول ماه محرم امروز چهارشنبه (20 تیر) در نمازخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تشریح ظواهر فریبنده دنیا و تاثیر آن در کربلا و دینداری پرداخت.

 

حجت الاسلام ترابیان اظهار کرد: در تمام طول تاریخ و وقایع آن نظیر دوره پیامبر(ص)، خلافت امیرالمومنین(ع)، دوران مشروطه و دفاع مقدس نمی توانستیم، حاضر باشیم و حضوری آن زمان ها را بشناسیم و چگونگی رفتار در آن زمان ها را پیش بینی نماییم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران بیان کرد: ما می توانیم، خود را در محضر تاریخ قرار دهیم و به تاریخ حصولی دست یابیم و از آن بهره ببریم.

 

وی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی وقایع کربلا ابراز کرد: حضرت امام حسین(ع) هنگام ورود به کربلا، آسیب شناسی کرد که چند نفر از افراد، قول همکاری و مساعدت با آن حضرت را کردند و چه تعدادی هم با نوشتن «العجل» خواستار ورود آن امام همام به کربلا را داشتند اما در عمل هیچ پشتیبانی از آن حضرت نکردند.

 

حجت الاسلام ترابیان گفت: مردم به سه دسته در دینداری تقسیم می شوند که گروه اول، بنده دنیا هستند و گروه دوم فقط دین را لقلقه زبان خویش قرار می دهند و دسته سوم افرادی که هنگام  زحمت کشیدن برای دینداری، کوتاهی می کنند.

 

وی اظهار کرد: در قرآن آمده که ظواهر دنیا برای برخی، خیلی مهم می شود و دین را بازیچه قرار می دهند و در دینداری، هیچ اهتمامی ندارند که این موارد به ضرر دین تمام می شود.   

 

گفتنی است، برنامه دهه اول ماه محرم به همراه خواندن زیارت عاشورا، مداحی و سخنرانی با حضور مسئولین و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان برگزار می شود.