مهارت افزایی از خروجی های برگزاری کلاس های آموزشی رویداد صعود در مازندران
مهارت افزايي از خروجي هاي برگزاري کلاس هاي آموزشي رويداد صعود در مازندران
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران:

مهارت افزایی از خروجی های برگزاری کلاس های آموزشی رویداد صعود در مازندران

حجت الاسلام ترابيان اظهار کرد: برگزاري کلاس هاي آموزشي رويداد فرهنگي هنري صعود در مازندران موجب درآمدزايي و مهارت افزايي افراد واجد شرايط شرکت کننده در اين رويداد مي شود.
شناسه خبر : 62652 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۴۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: حجت الاسلام «محمد ترابیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز سه شنبه (22 خرداد) در برنامه زنده  صواحی شبکه تبرستان طی سخنانی به تشکیل کانون های مساجد و وظایف آنها و تشریح رویداد فرهنگی هنری صعود در مازندران پرداخت.

 

حجت الاسلام ترابیان اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد که از سال 1371 آغاز به فعالیت کرد و به بالندگی خود رسیده است و در استان مازندران تاکنون یکهزار و 219 کانون فرهنگی هنری مساجد تاسیس شده است که از این تعداد، بیش از 500 کانون مساجد از کانون های دیگر این استان، فعال تر هستند و به صورت واقعی برنامه های روزانه، هفتگی و ماهانه و حتی ویژه برنامه ها را اجرا می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه استقبال از فعالیت های کانون در اوقات فراغت تابستان یکی از برنامه های مهم کانون های مساجد است بیان کرد: بر اساس قرارداد با قرارگاه فرهنگی شهید آوینی کشور که فعالیت ها و طرح های فرهنگی کلان را در استان های مختلف که به صورت جریان ساز و ماندگار است را اجرا می کند.

 

حجت الاسلام ترابیان ابراز کرد: در بهمن ماه سال گذشته توانستیم، طرحی را برای قرارگاه فرهنگی شهید آوینی کشور بنویسیم که توانسته است، مورد تایید قرار بگیرد و به واسطه این طرح در تابستان سال جاری، بودجه فرهنگی خوبی را برای کانون های خود با عنوان «رویداد فرهنگی هنری صعود» به دست آوریم.

وی گفت: فضای امروز با سال 1400، تفاوت زیادی دارد و امروز نیاز جوان و مسجد با سال های گذشته قابل مقایسه نیست چراکه امروز، مسجد دارای فضای مجازی است و بچه های مسجدی می توانند کلیپ بسازند و در فضای های مجازی، نیروهای خود را آموزش دهند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: در سال جاری بر این باور هستیم که برای طراحی پوستر و ... دیگر، هزینه ای نداشته باشد و مسجد با برگزاری کلاس های آموزشی رویداد صعود هم نیاز خود را برطرف می کند و هم منبع درآمدی برای خود یعنی در حقیقت یک مهارت افزایی می شود.

 

حجت الاسلام ترابیان بیان کرد: در «رویداد فرهنگی هنری صعود» چهار کلاس آموزش عمومی شامل قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، سواد رسانه ای و کارآفرینی را برنامه ریزی کردیم که تمام آنها یا نیاز مسجد یا نیاز نوجوان و جوان 13 تا 20 سال است و علاوه بر کلاس های عمومی می توانند در کلاس های آموزش های تخصصی شامل تئاتر، تربیت مربی سرود، تدوین، موبایل گرافی، داستان نویسی، طراحی پوستر و خبرنگاری به همراه برنامه های تفریحی و اردویی می شوند.

 

وی ابراز کرد: تمام شرکت کنندگان در «رویداد فرهنگی هنری صعود»،  بعداز شرکت در این کلاسهای آموزشی دستاوردهای خود را به صورت جشنواره برای ستاد فرهنگی هنری مساجد مازندران ارسال کنند و بر اساس داوری کارشناسان به بهترین دستاوردها و آثار ارسالی، هدیه ای پرداخت خواهد شد.