کانون های فرهنگی هنری مساجد فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند
کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فرهنگ ايثار و شهادت را ترويج دهند
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران:

کانون های فرهنگی هنری مساجد فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند

حجت الاسلام ترابيان اظهار کرد: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فرهنگ ايثار و شهادت را در بين آينده سازان جامعه ترويج دهند.
شناسه خبر : 61057 تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۱۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: جشن بزرگ ماه مبارک رمضان ویژه  نوجوانان پسرجویباری به همراه افطاری ساده و اجرای برنامه های متنوع نظیر تلاوت قرآن، ترتیل خوانی، قصه گویی، روایتگری سیره شهدا، مسابقه قرآن، کتابخوانی، نقاشی و پخش فیلم با حضور حجت الاسلام «محمد ترابیان»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و مسئولین و مدیران کانون های مساجد شهرستان جویبار به همت کانون امام حسین (ع) جوان محله این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام ترابیان طی سخنانی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و علاقه رزمندگان برای شرکت در جبه های این دوران اظهار کرد: نوجوانان سرزمین جمهوری اسلامی ایران با لبیک به فرمان امام خمینی(ره) در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور فعالی داشتند.

 

وی بیان کرد: تیرماه 1361 در یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس یکی از فرماندهان عراقی گفت، نوجوانانی که اسیر ما هستند را را جدا کنند و  می خندید و می گفت که سن سربازی  در ایران  را امام خمینی (ره) از سن 18 سالگی پایین آورده و در آن هنگام یک نوجوان گفت که سن عاشقی را امام خمینی(ره) پایین آورده نه سن سربازی را و نوجوانان به صورت داوطلبانه به جبهه های حق علیه باطل می شتابند.

 

حجت الاسلام ترابیان ابراز کرد: علامه محمد تقی جعفری در همایش دانمارک با حضور اندیشمندان در جواب قیمت ارزش انسان گفت که قیمت انسان به چیزهایی است که او دوست دارد و عاشق آن است که بعد از جمله علامه، همه ایستادند و دست زدند چرا که قیمت هر انسان به فرموده حضرت امام علی(ع) به اندازه چیزهایی است که دوست دارد و عاشق آنهاست.

 

وی گفت: خریدار انسان، خداست و نباید انسان، خود را ارزان بفروشد چون خدا مشتری انسان است بنابراین اهمیت انسان مشخص می شود و باید هر انسانی، قدر خود را بداند و با خدا معامله کند.

 

حجت الاسلام ترابیان به زندگی و شهادت چند نوجوان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مرحمت والازاده از اردبیل نزد امام خامنه ای (مد ظله العالی) در زمانی که ایشان رییس جمهور بودند، رفت و نامه اعزام خود به جبهه را از دستان معظم له گرفت.

 

وی اظهار کرد: رضا پناهی 12 ساله بود که پیش مادر خود رفت و گفت که من عاشق شدم. عاشق خدا و امام زمان(عج) شدم و می خواهم که به جبهه بروم و در 13 سالگی جرعه نوش شهد شهادت شد و به اینگونه انسان می تواند عاشق شود که خدا، خریدارش باشد و بسیاری از نوجوانان در دوران دفاع مقدس شهید شدند و خدا، خریدار آنها شد.

 

حجت الاسلام ترابیان با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) شهرستان جویبار با تولید پادکست و غیره به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت می پردازد، بیان کرد: کانون های مساجد در ترویج این فرهنگ مهم بین آینده سازان جامعه نقش مهمی بر عهده دارند و فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) باید زنده بماند و برگزاری یادواره شهدا کمتر از شهادت نیست.

 

وی اظهار خرسندی کرد که با حضور در افطاری ساده برای ویژه نوجوانان پسر جویباری به  همت کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) شهرستان جویبار از نزدیک با نوجوانان پسر شرکت کننده در این مراسم و فعالیت های این کانون آشنا می شود.

گفتنی است، تلاوت کلام وحی،  برپایی اقامه نماز جماعت و افطاری ساده با حضور مسئولین و نوجوانان در کنار یکدیگر جلوه ای معنوی به جشن بزرگ ماه مبارک رمضان ویژه  نوجوانان پسرجویباری به میزبانی کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) شهرستان جویبار واقع در جوان محله این شهرستان بخشید.