خانواده شهید مدافع حرم «مصطفی زال نژاد» به مناسبت بزرگداشت 18 اسفند تکریم شدند
خانواده شهيد مدافع حرم «مصطفي زال نژاد» به مناسبت بزرگداشت 18 اسفند تکريم شدند

خانواده شهید مدافع حرم «مصطفی زال نژاد» به مناسبت بزرگداشت 18 اسفند تکریم شدند

از خانواده معظم شهيد مدافع حرم «مصطفي زال نژاد» که مصطفي از اعضاي فعال کانون فرهنگي هنري آل طاها آمل بود با حضور سرپرست ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران به مناسبت بزرگداشت 18 اسفند سالروز تاسيس کانون هاي مساجد تجليل بعمل آمد.
شناسه خبر : 60941 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: از خانواده معظم و معزز شهید مدافع حرم «مصطفی زال نژاد» از اعضای کانون فرهنگی هنری آل طاها آمل به مناسبت بزرگداشت 18 اسفند سی و یکمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور حجت الاسلام ترابیان، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران، مسئولین شهرستانی و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد دیار علویان تجلیل بعمل آمد.  

حجت الاسلام ترابیان در تکریم و دیدار با خانواده صبور شهید مدافع حرم «مصطفی زال نژاد» اظهار کرد: این شهید والامقام از اعضای فعال کانون فرهنگی هنری آل طاها آمل و تنها شهید مدافع حرم، عضو کانون های مساجد در استان مازندران بود و کانون های مساجد نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.  

 

وی با اشاره به مقام والای شهدا بیان کرد: شهدا زنده هستند و تجدید پیمان با آرمان های والای شهدا نظیر مدافعان حرم عمه سادات حضرت زینب کبری (س) یک وظیفه است و می توان از زندگی آنها برای سعادت دنیا و آخرت بهره گرفت چرا که آنها، نزد خدا رتبه والایی دارند که به چنین جایگاهی رسیدند و هر کسی، لایق رسیدن به آن نیست.

همچنین «صدیقه نیاکانی»، مادر صبور و فداکار شهید مدافع حرم «مصطفی زال نژاد» اظهار کرد: مصطفی در زمان زندگی در این جهان به اکرام ایتام و دستگیری از نیازمندان می پرداخت اما هیچگاه از این فعالیت های خیرخواهانه، سخنی نمی گفت و کارهایش بدون ریا و برای رضای خدا بود.

 

وی بیان کرد: پسر شهیدم مصطفی، علاقه بسیاری به برگزاری یادواره شهدا داشت و در مسیر شهدا حرکت می کرد و از خانواده شهدا تکریم می کرد  که خود نیز جزء مردان خدایی شد.

 

نیاکانی به فروتنی فرزند شهدیدش مصطفی اشاره کرد و افزود: مصطفی می گفت که در سوریه به جواب دان تلفن ها می پردازد و از مقام خود، سخن نمی گفت و متواضعانه در سوریه فعالیت داشت.  

 

مادر شهید مدافع حرم «مصطفی زال نژاد» با بیان اینکه مصطفی با وجود داشتن دو فرزند به نام های محمد طاها و زهرا راه خودش را ادامه داد و من هم مانع او با داشتن دو فرزند نشدم، ابراز کرد: هنگامی که در سوریه بود آرامش بسیار داشتم چرا که در دفاع از حرم مطهر عقیله‌ بنی‌ هاشم، حضرت زینب‌ کبری(س) و حضرت‌ رقیه(س) به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

گفتنی است، شهید مدافع حرم «مصطفی زال نژاد» عضو رسمی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در لشکر 25 کربلا و در رسته پیاده به اسلام خدمت می کرد  و در 26 بهمن ماه سال 1395 در منطقه درعا سوریه به مقام والای شهادت نائل و جسم خاکی او در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم آمل به خاک سپرده شد و روح بلندش به آسمان ها سفر کرد و در جوار رحمت الهی جای گرفت.