کانون بقیه الله ساری میزبان اجرای طرح لشکر فرشته ها و کرسی تلاوت قرآن شد
کانون بقيه الله ساري ميزبان اجراي طرح لشکر فرشته ها و کرسي تلاوت قرآن شد

کانون بقیه الله ساری میزبان اجرای طرح لشکر فرشته ها و کرسی تلاوت قرآن شد

کانون فرهنگي هنري بقيه الله ساري ميزبان طرح لشکر فرشته ها با هدف تجليل از خانواده هاي قرآني و کرسي تلاوت قرآن کريم در راستاي اجراي طرح ملي «مسجد پايگاه قرآني» به همت ستاد هماهنگي کانون فرهنگي هنري مساجد استان مازندران شد.
شناسه خبر : 58744 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: کانون فرهنگی هنری بقیه الله ساری میزبان طرح لشکر فرشته ها با هدف تجلیل از خانواده های قرآنی و کرسی تلاوت قرآن کریم در راستای اجرای طرح ملی «مسجد پایگاه قرآنی» و تحقق مطالبه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) برای حضور و مشارکت فعالانه قاریان استانی و مسجدی به همت ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان مازندران شد.

حجت الاسلام «اسماعیل کعبه ای» در این برنامه طی سخنانی با اشاره به فرموده پیامبر(ص) که «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً» اظهار کرد: حضور در جمع فعالین قرآنی، توفیق بزرگی است که ثمرات بسیاری در زندگی دارد.

 

کارشناس روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران بیان کرد:  قرآن به عنوان کتاب آسمانی، هدایت گر تمام انسان ها محسوب می شود و آموزنده در تمامی ابعاد زندگی است که هرشخصی با انس به معجزه پیامبر خاتم(ص) و عمل به سفارش های آن به گمراهی نمی رود.

 

وی با  بیان اینکه طرح «مسجد پایگاه قرآنی» در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) است افزود: حضور و مشارکت فعالانه قاریان استانی و مسجدی در این طرح می تواند موجب جذب  بیش از پیش اقشار مختلف مردم جامعه به جلسات قرآنی مساجد شود.

 

حجت الاسلام کعبه ای ابراز کرد: طرح ملي مسجد پايگاه قرآن، به طرح تلاوت مجلسی قرآن در مساجد اطلاق مي شود که بر اساس مطالبه رهبری مبنی بر تبدیل هر مسجد به عنوان پایگاه قرآنی اجرایی می شود و کانون های فرهنگی هنری مساجد اولین نهاد در ایران اسلامی برای مطالبه معظم له هستند و در این راستا مسجد پايگاه قرآن راه اندازی شدند. 

 

وی با اشاره به فعالیت 63 کانون‌های تخصصی خواهران در استان مازندران اظهار کرد: این کانون ها به شناسایی خانواده‌های قرآنی می پردازند و دیدار و تجلیل از خانواده‌های قرآنی با محوریت تجلیل از مادر خانواده صورت می گیرد. 

 

حجت الاسلام کعبه ای تصریح کرد: طرح لشکر فرشته‌ها تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد و هر کانون تخصصی خواهران مجری شناسایی و ثبت حداقل یک خانواده قرآنی در سامانه بچه‌های مسجد و تجلیل از این خانواده‌ها است.

 

وی  بیان کرد: امروز توفیقی شد در این برنامه به نمایندگی از حجت الاسلام «کمال خداداده»، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و همچنین حجت الاسلام «محمد ترابیان»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های استان مازندران جهت عرض ارادت و خسته نباشیی و اهداء لوح تقدیر از خانواده قرانی ررا به عهده بگیرم. 

 

حجت الاسلام کعبه ای ابراز کرد: امام جماعت کانون فرهنگی هنری بقیه الله ساری، نقش محوری در مسجد دارد و در سه نوبت، نماز جماعت در این کانون برپا می شود و در چنین مکان معنوی و نورانی، بانوانی فعال قرآنی نظیر «سیده پروانه سیدی» به پرورش فرزندانی همچون استاد و قاری قرآن جابر و حمزه زاهدی از قاریان بین المللی قرآن و فرزند دیگر به عنوان ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) می پردازند.

 

وی گفت: همچنین عروس «سیده پروانه سیدی»  که خود از طلاب حوزه علمیه و استاد قرآنی نیز یک دختر و یک  پسر را به عنوان قاری و حافظ به جامعه تحویل داد که وجود چنین خانواده های قرآنی در جامعه که پرورش یافته مساجد هستند موجب گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه می شوند.