تشکیل هیات اندیشه ورز موجب پویایی کانون های مساجد می شوند
تشکيل هيات انديشه ورز موجب پويايي کانون هاي مساجد مي شوند
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران:

تشکیل هیات اندیشه ورز موجب پویایی کانون های مساجد می شوند

حجت الاسلام ترابيان اظهار کرد: تشکيل هيات انديشه ورز در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با توليد محتوا و مديريت فکري توسط اين هيات موجب پويايي کانون هاي مساجد مي شوند.
شناسه خبر : 54038 تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: حجت الاسلام «محمد ترابیان»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با «سید مرتضی یداللهی»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا و با حضور هیئت اندیشه ورز کانون های فرهنگی هنری این شهرستان نشست و گفتگو صمیمانه ای داشتند. 

 

حجت الاسلام ترابیان اظهار کرد: بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد برای جهت دهی فکری به جامعه نقش اثرگذاری دارند و نیاز است که هویت کانون های مساجد بازخوانی شود.  

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به حذف سرانه فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به دلیل  تغییر اساسنامه کانون های مساجد، افزود: از طرح ها و ایده های خلاق فرهنگی، هنری، دینی و آموزشی و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحت قرارگاه شهید آوینی از طرح ها و ایده های کانون های مساجد شهرستان ها حمایت خواهندکرد.

 

حجت الاسلام ترابیان بیان کرد:  سازمان برنامه بودجه استانداری نیز ازطرح های خلاق کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند حمایت داشته باشد اما به رایزنی نیاز دارد  و همچنین مناطق آسیب هم از بودجه حمایتی استانداری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)  بهره مند می شوند و کانون های مساجد باید برای جذب حمایت مالی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان ها تلاش کنند و این  ها از راه های جذب بوجه هستند.

 

وی  ابراز کرد: تشکیل کانون های تخصصی خواهران در مساجد شهرستان ها از طرح های جدید است و برای حمایت فعالیت این کانون ها نیز تدابیری اندیشیده شده است و با انجام طرح هایی با محوریت بانوان و دختران حمایت می شوند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری  مساجد مازندران گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از فعالیت های هنری به ویژه گروه های سرود و تئاتر مسجد حمایت می کند و بودجه خوبی به آنها اختصاص می یابد.

 

حجت الاسلام ترابیان اظهار کرد: با بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران برای حمایت از گروه های سرود با موضوع ایثار و شهادت و دفاع مقدس تفاهم نامه ای امضا شده که  کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند از این روش نیز بودجه دریافت کنند.

 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) درباره اینکه هر مسجد یک پایگاه قرآنی شود بیان کرد:  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران از مسجد پایگاه قرآنی نیز حمایت مادی می کند.

 

حجت الاسلام ترابیان ابراز کرد: کار تربیتی به ویژه در طرح پیوند مسجد و مدرسه و تشویق دانش آموزان به مسجد توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حمایت می کند.

 

وی به اهمیت تشکیل هیات اندیشه ورز در کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره  و تولید محتوا و مدیریت فکری توسط این هیات را موجب پویایی کانون های مساجد عنوان کرد و گفت: ۹۵ کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان نکا فعالیت دارند.

 

همچنین  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا در این نشست اظهار کرد: من در جلسه ای که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتم، آنها ظرفیت هایی دارند که هم ائمه جماعات و هم کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند از این  ظرفیت ها استفاده کنند چون آنها هم می توانند خدمات ارائه کنند یا کتابخانه عمومی، برنامه های متنوعی دارند و برنامه ریزی شده، فعالیت صورت گیرد و مسجد جامع را پایلوت قرار دهیم و غرفه هایی را در آن مکان مستقر کنیم و به دیگر مساجد تسری دهیم. 

 

یداللهی بیان کرد: حضور مسجد و کانون مساجد را در مدرسه فعال کنیم و جرقه ای در دانش آموزان ایجاد می شود و به طور یقین در زندگی آنها تاثیرگذار خواهد بود.

 

وی ابراز کرد: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد به خوبی در محلات اطلاع رسانی نشده و برخی از مردم با برنامه های متنوع کانون های مساجد آشنایی کامل ندارند که باید بیش از پیش این فعالیت ها، تبیین و اطلاع رسانی شود تا اقشار مختلف مردم و تعداد بیشتری از این فعالیت ها بهره مند شوند. 

گفتنی است، تجلیل و تقدیر از نونهالان فعال شرکت کننده در کلاس قرآن کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) مسجد امام جعفر صادق(ع)  مهرگان شهرستان نکا با حضور سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران از برنامه های دیگر  در این شهرستان بود.