بچه های مسجدی مازندران میزبان آلاله های زهرایی می شوند
بچه هاي مسجدي مازندران ميزبان آلاله هاي زهرايي مي شوند

بچه های مسجدی مازندران میزبان آلاله های زهرایی می شوند

بچه هاي مسجدي مازندران همراه با آحاد مردم ميزبان پيکر آلاله هاي زهرايي با تدارک برنامه هاي متنوع نظير مراسم مجمه سري که در مراسم هفتم پسر جوان مجرد با وسايل دامادي صورت مي‌گيرد همزمان با ايام فاطميه مي شوند.
شناسه خبر : 53444 تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۱

«شیرزاد نبوی» در گفت و گو با  روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: بچه های مسجدی مازندران همراه با  آحاد مردم میزبان آلاله های زهرایی همزمان با ایام فاطمیه با تدارک برنامه های متنوع نظیر مراسم مجمه سری که در مراسم هفتم پسر جوان مجرد با وسایل دامادی صورت می‌گیرد و همراه با آن نوحه سرایی و لالایی خوانی به زبان مازنی می شوند و مراسم تشییع 13 شهید گمنام در مازندران همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری میعاد مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان سوادکوه شمالی بیان کرد: پیکرهای مطهر شهدای خوشنام ساعت 13 چهارشنبه (15 آذر) وارد دیار علویان خواهند شد و در مدخل ورودی در پادگان فراجا در منطقه شهید قاسمیان در شهر شیرگاه شهرستان سوادکوه شمالی مورد استقبال باشکوه مردم شهید پرور و مسئولین قرار خواهند گرفت.


وی با اشاره به اینکه  زمان مراسم وداع استانی با پیکرهای مطهر شهدای گمنام جمعه (24 آذر) در حسینیه عاشقان کربلای ساری است افزود: صبح روز (26 آذر) مراسم تشییع استانی در مرکز استان مازندران برگزار می شود و پس از آن پیکرهای مطهر شهدای گمنام برای تدفین به ۱۰ شهرستان  استان منتقل خواهند شد و اعضای کانون های مساجد دیار علویان در این برنامه ها حضور فعالی دارند.

 

گفتنی است، مازندرانی ها در دوران هشت سال دفاع مقدس ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده اند و تمام شهرها و روستاهای این استان بوی شهید و شهادت می دهد.