یادواره شهدای سیمرغ با مشارکت اعضای کانون های مساجد برگزار می شود
يادواره شهداي سيمرغ با مشارکت اعضاي کانون هاي مساجد برگزار مي شود
مدیر کانون شهید صمصام طور سیمرغ:

یادواره شهدای سیمرغ با مشارکت اعضای کانون های مساجد برگزار می شود

هاشمي اظهار کرد: بيست و دومين يادواره شهداي سيمرغ با محوريت امير سرلشگر خلبان شهيد احمد کشوري در ايام فاطميه با مشارکت اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اين شهرستان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 53407 تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۴

«سید امین هاشمی» در گفت و گو با  روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: بیست و دومین یادواره امیران، سرداران و دو شهید خوش نام و ۱۵۱ شهید شهرستان سیمرغ با محوریت امیر سرلشگر خلبان شهید احمد کشوری در ایام فاطمیه با مشارکت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید صمصام طور مسجد جامع سیمرغ بیان کرد: امیر سرلشکر «سید رحیم موسوی»، فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران و «رضا بذری» به ترتیب سخنرانی و مداحی این برنامه معنوی را بر عهده دارند که برپایی غرفه های فرهنگی ونمایشگاهی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شود.

 

وی ابراز کرد: علاقه مندان وادی شهید و شهادت جهت شرکت در این مراسم کبوتران خونین بال ساعت ۱۴ پنجشنبه ۱۶ آذرماه به سیمرغ، سالن ورزشی شهید کشوری مراجعه کنند.

گفتنی است، بالگرد امیر سرلشگر خلبان شهید احمد کشوری، عقاب تیزپرواز جبهه‌های جنگ تحمیلی در 15 ‌آذر 1359 و در حالي كه از ي‍ك‌ م‍‍ام‍وري‍ت‌ ب‍س‍ي‍‍ار م‍ش‍ك‍ل‌ ‌ام‍‍ا پ‍ي‍روز ب‍‍از م‍‍ي‌ گ‍ش‍ت‌، در ‌اي‍لام‌ بر ‌اث‍ر ‌اص‍‍اب‍ت‌ ر‌اك‍ت‌ ‌ه‍‍ا‌ي‌ دو ف‍رون‍د م‍ي‍گ‌ ‌ع‍ر‌اق‍‍ي‌ آتش گرفت ‌و در خ‍‍اك‌ وطن‌ س‍ق‍وط ك‍رد و ب‍ه‌ ‌آرزو‌ي‌ دي‍ري‍ن‍ه‌ ‌اش‌ يعني شهادت رس‍ي‍د و دره بينا به معراج او تبديل شد که هر ساله مراسم گرامیداشت یاد و نام شهدای  شهرستان سیمرغ و به ویژه این وصال یافته به یار با شکوه تمام در این شهرستان برگزار می شود.