پیشرفت و کیفیت بخشی کانون های فرهنگی هنری با بهره گیری از منویات رهبری امکان پذیر است
پيشرفت و کيفيت بخشي کانون هاي فرهنگي هنري با بهره گيري از منويات رهبري امکان پذير است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

پیشرفت و کیفیت بخشی کانون های فرهنگی هنری با بهره گیری از منویات رهبری امکان پذیر است

آهنگر اظهار کرد: پيشرفت و کيفيت بخشي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فقط با بهره گيري از منويات مدبرانه مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) امکان پذير است.
شناسه خبر : 53348 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: «احسان آهنگر»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران صبح امروز پنج شنبه 9 آذرماه 1402 در دوره آموزشی کانون های تخصصی خواهران استان مازندران که در شهر آمل در حال برگزاری است، پیشرفت و کیفیت بخشی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری را  فقط با بهره گیری به منویات مدبرانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) امکان پذیردانست .

 

دبیر شورای هماهنگی کانون های مساجد استان  در مورد چگونگی رشد و پویایی مساجد تاکید کردو گفت: سه مقوله  ظرفیت شناسی، مسله شناسی و جریان سازی برای  پویایی و رشد فعالیت مساجد از طریق آموختن به دانش آموزان ممکن خواهد شد .

 

مدیر دستگاه فرهنگی استان با اشاره به فعالیت نهاد ها و  مجموعه های مختلف در مسجد، گفت: مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد با ید با کمک دیگران و تعامل و همگرایی با ارکان  های موجود در مسجد برای تقویت جبهه فرهنگی انقلاب تلاش مضاعف داشته و کار جزیره ای در مساجد تبعات منفی دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در جمع روحانیون استان خراسان شمالی در 19مهر1391 مبنی بر اینکه «کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید» اشاره کرد و افزود: اگر ما می خواهیم کانون های خودرا هم کیفیت و هم کمیت داشته باشد باید به فرموده مقام معظم رهبری(دامت برکاته) در مورد سفارش به کانون های فرهنگی هنری را الگو کاری خود قرار دهیم.

 

دبیر شورای هماهنگی کانون مساجد با اشاره به شعار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم «بازگشت به مسجد»گفت : آنچه که انتظار مهم دولت می باشد مسجد تراز بودن انقلاب اسلامی است و باید کاری کنیم که مساجد خالی از حضور نوجوانان و جوانان نباشد.

 

مدیر دستگاه فرهنگی استان در مورد  ظرفیت ها و مشکلات موجود در هر محله را متفاوت دانست و گفت: با توجه به ظرفیت ها و مشکلات موجود در هرمحله باید کانون فرهنگی هنری به اتفاق دیگران تصمیم بگیرد و نباید با بخش نامه های بالادستی برای انجام کار فرهنگی فعالیت نماید چرا که ظرفیت هر منطقه و محله ای متفاوت می باشد بطور مثال در یک محله رشد طلاق زیاد است باید فعالیت، مناسب با کاهش طلاق در آن محله صورت پذیرد  و همان طور مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در کلام خودشان فرمودند کانون ها باید نیاز سنجی محله را احصا نموده و طبق نیاز منطقه در مسجد به فعالیت فرهنگی بپردازند.

 

آهنگر با اشاره به اینکه هر کسی در مسجد می تواند نقش آفرین باشد گفت: همه ما باید در جامعه نقش داشته باشیم و بستر مناسب برای نقش آفرینی آحاد مردم در مسجد را فراهم نماییم.