ضرورت تشکیل کانون های ویژه خواهران
ضرورت تشکيل کانون هاي ويژه خواهران
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران خبر داد:

ضرورت تشکیل کانون های ویژه خواهران

حجت الاسلام ترابيان گفت: حدود نيمي از جمعيت جامعه را بانوان تشکيل مي دهند و باتوجه به نقش هاي تاثيرگذار و متنوع آنها چه در خانه و چه در اجتماع، تشکيل کانون خواهران ضرورت دارد.
شناسه خبر : 53193 تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران حجت الاسلام «محمد ترابیان» اظهارکرد: اولین دوره آموزشی مدیران کانون های فرهنگی هنری ویژه خواهران در مازندران با هدف ضرورت نقش پذیری اجتماعی زن در گام دوم انقلاب و در سه ساحت خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی برگزار می شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران بیان کرد: مساجد به عنوان اصلی ترین پایگاه ورکن فعالیت های اجتماعی در نظام و تمدن اسلامی می بایست نسبت خود را با بانوان به درستی تعریف کنند.

 

وی ابراز کرد: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ با توجه به این مهم و برای بهره مندی از این ظرفیت عظیم و بی بدیل، تاسیس کانونهای فرهنگی هنری خواهران را در دستور کار خود قرارداده وبراین اساس درگام اول، دوره آموزشی،هماهنگی وهم گفتمانی ویژه مدیران این کانون ها طراحی شده است.

 

حجت الاسلام ترابیان، تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر مسجد طراز اسلامی، تبیین وظایف برنامه ریزان و فعالان حوزه زن و خانواده به منظور پیشرفت درعرصه های (معنویت، فکر، علم، زندگی درسطح فرد و جامعه)، الگوسازی، انتقال تجربیات و توانمند سازی مدیران کانون های خواهران، تقویت شبکه های بانوان وارتقای سطح توانمندی خواهران عضو کانون از طریق آموزش علمی، هدفمند و روزآمد را از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مدیران کانون های فرهنگی هنری خواهران درسه قالب مختلف تصریح کرد: دوره حضوری وغیرمتمرکز آموزشی ها به مدت سه ساعت از 15-9  پنجشنبه 9 آذرماه در کانون فرهنگی هنری سجادیه مسجد امام سجاد(ع) آمل با حضور اساتید برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ترابیان با تاکید بر لزوم حضورشخص مدیر کانون خواهران در این دوره وعئدم امکان جایگزینی اظهارکرد: برای تمامی شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره قبولی شوند، گواهی نامه پایان دوره معتبر صادر می شود و صدور مجوز کانون خواهران منوط به موفقیت در این دوره آموزشی است. 

  

وی یادآور شد: سه ساعت آموزشی غیرحضوری و متمرکز(آنلاین) از طریق سامانه آموزش ستاد کانون های مساجد (بچه های مسجد) توسط اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات و دوره آموزشی دو ساعته حضوری ومتمرکز تا اواخرآذرماه درتهران  برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ترابیان بیان کرد: آشنایی با کانون های فرهنگی هنری مساجد و کانونهای ویژه خواهران مهارتهای مدیریت و کار تشکیلاتی در مسجد از جمله سرفصل هایی است که در این دوره آموزشی ارائه می شود.   

 

وی با اشاره به تشکیل 65 کانون فرهنگی هنری ویژه خواهران در مازندران، گفت: حدود نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند و باتوجه به نقش های تاثیرگذار و متنوع آنها چه در خانه و چه در اجتماع، تشکیل کانون خواهران ضرورت دارد. 

 

 

پایان /