حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگوی حضور سیاسی اجتماعی زن مسلمان است
حضرت فاطمه زهرا(س) بهترين الگوي حضور سياسي اجتماعي زن مسلمان است
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران:

حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگوی حضور سیاسی اجتماعی زن مسلمان است

حجت الاسلام ترابيان با اشاره به اينکه حضرت فاطمه زهرا(س) بهترين الگوي حضور سياسي اجتماعي زن مسلمان است، اظهار کرد: حضرت زينب(س) در واقعه عاشورا به درستي الگوي سوم زن را نشان داد.
شناسه خبر : 53034 تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: حجت الاسلام «محمد ترابیان»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در جشن ولادت حضرت زینب(س) در کانون فرهنگی هنری زینبیه شهرستان نکا اظهار کرد: نگاه سنتی به زن، برخی زن را مخصوص خانه می دانند و هیچ نقش اجتماعی برای زن قائل نیستند  و نگاه دوم نیز که در جهان فراگیر شده  می گوید که زن باید به هر قیمتی باید وارد اجتماع شود و زن خانه دار که فرزندان موفقی دارد را زن موفق نمی داند  و باید زن در اجتماع حضور یابد و هیچ کدام از این نگاه ها درست نیست.

 

وی با اشاره به اینکه بلکه نگاه سوم که از آن به عنوان الگوی زن سوم یاد می شود افزود: این نگاه بیان می کند  که دین اسلام طرفدار الگوی سوم زن است که زن می تواند در صورت برخورداری از توانمندی در کنار مدیریت منزل، همسرداری و تربیت فرزند در اجتماع نیز حاضر شود.

 

حجت الاسلام ترابیان اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگوی حضور سیاسی اجتماعی زن مسلمان است و همچنین حضرت زینب(س) نیز در واقعه عاشورا به درستی الگوی سوم زن را  نشان داد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از مشاغل نظیر معلمی، پرستاری و پزشکی  باید بانوان بیشتری در این مشاغل باشند افزود: زن موفق مطابق منابع دینی، زنی است که علاوه بر موفقیت در خانه بتواند در اجتماع نیز موثر باشد و در واقع در هر دو صحنه خانه و اجتماع موفق باشد.

 

حجت الاسلام ترابیان گفت: کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» زندگی نامه مادر شهیدان خالقی پور پرداخته و ایشان از جمله مادران شهدایی است که نمونه معاصر از الگوی سوم زن است چرا که در دوران های مختلف نظام جمهوری اسلامی به ایفای نقش های مختلف پرداخت.

 

وی اظهار کرد: بانوان در جامعه می توانند نقش های بسیار ایفا کنند و رهرو حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) باشند و هم در خانه و هم در اجتماع موفق عمل کنند. 

 

گفتنی است، حجت الاسلام ترابیان از کانون های شهید هاشمی نژاد شهرستان بهشهر و شهید مصطفی مازح روستای کیاپی میاندرود نیز بازدید کرد.