سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران معرفی شد
سرپرست جديد ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران معرفي شد

سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران معرفی شد

مراسم معارفه حجت الاسلام ترابيان به عنوان سرپرست جديد ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران و تکريم حجت الاسلام نعمتي با حضور حجت‌الاسلام رهبري، مشاوررئيس ستاد کانون‌هاي مساجد کشور، آهنگر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران و فعالين کانون هاي مساجد ديار علويان برگزار شد.
شناسه خبر : 52348 تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان مازندران: مراسم معارفه حجت الاسلام «محمد ترابیان» به عنوان سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و تکریم حجت الاسلام  «رجب نعمتی» امروز سه شنبه (25 مهر) در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور حجت‌الاسلام «روح الله رهبری»، مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «احسان آهنگر»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و فعالین کانون های مساجد دیار علویان برگزار شد.

 

در این مراسم، حجت‌الاسلام رهبری طی سخنانی اظهار کرد: خدا، اجر و ثواب آبادگران مسجدی را به ما عطا نماید.

 

وی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی و تربیت نیروهای هنری و فرهنگی متعهد و متخصص تشکیل شد و باتوجه به دوران های مختلف هنوز این امر مهم محقق نشده است.   

 

حجت الاسلام رهبری ابراز کرد: در دولت اخیر و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه برگشت به مسجد و توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد، عقب ماندگی ها در این وادی در حال جبران است.

 

وی گفت: تشکیل مدرسه تئاتر شبستان، پایگاه های قرآنی، توجه به تولید آثار فاخر سرود، کانون های خواهران از جمله فعالیت های شاخص ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است که برکات آن را در کانون های مساجد استان ها شاهد خواهیم بود.

 

حجت الاسلام رهبری اظهار امیدواری کرد که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با توجه به جایگاه والای دیار علویان در عرصه های مختلف به حایگاه و رتبه برتر در کشور برسد.  

 

همچنین آهنگر در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های فعالین در حوزه کانون های مساجد و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران، فعالیت در عرصه مسجد را توفیق الهی عنوان کرد.

 

وی اظهار کرد: تغییر و تحول در هر مجموعه ای یک امر طبیعی است و برای پویایی یک نهاد نیاز به تغییر و تحول است و اگر این نباشد، سازمان دچار مشکل است و برای رسیدن به اهداف خویش با چالش های اساسی روبرو می شود.

 

آهنگر با اشاره به اینکه امام خمینی (رحمت الله علیه) از مسجد به عنوان سنگر یاد کرد افزود: شناخت لازم از وضعیت محله و مسجد و تعریف دقیق از مسجد طراز اسلامی ضرورت دارد.

 

وی بیان کرد: تعامل و هم افزایی ارکان و اعضای کانون های مساجد و جذب جوانان اثرات ماندگار و مهمی دارد.

 

حجت الاسلام ترابیان طی سخنانی بر لزوم فعالیت های جهادی در مساجد تاکید کرد و گفت: مسجد جذاب را برای نوجوانان باید ایجاد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (رحمت الله علیه)، مسجد را سنگر دانست و اظهار کرد: در کانون های مساجد و تمام گروه ها و نهادهای جبهه فرهنگی برای خدا باید قیام کرد.

 

همچنین حجت الاسلام نعمتی به فعالیت ها و برنامه های شاخص در تصدی حدود سه ساله خویش به عنوان سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران اشاره کرد و گفت: در این دوران، 41 باب کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افتتاح شد.

 

وی اظهار کرد: ریل گذاری و تشویق کانون های مساجد با حضور میدانی و حضوری امکان پذیر است و ازنزدیک باید با توانمندی ها و مشکلات کانون های مساجد آشنا شد.

 

حجت الاسلام نعمتی، امضای تفاهم نامه با چندین اداره و نهاد، برگزاری سه شنبه های تکریم و تجدید میثاق با آرمان های شهدا، تولید و رونمایی از نرم افزار  قرآنی اخلاص در اوج شیوع کرونا، توزیع گوشت و دستگیری از نیازمندان، آموزش رابطین فهما، دیدار با تعدادی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین دیگر استانی را از جمله برنامه های شاخص در زمان تصدی خویش به عنوان سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران عنوان کرد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام رهبری، حکم انتصاب حجت‌الاسلام «محمد ترابیان» را که از سوی حجت‌الاسلام «کمال الدین خداداده»، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان سرپرست جدید ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران اعطا شد به حجت الاسلام ترابیان داد و با اعطای لوح تقدیر، از تلاش‌ها حجت‌الاسلام «رجب نعمتی» در طول تصدی این مسئولیت قدردانی شد.