اولین همایش کنگره ملی آیت الله العظمی کوهستانی (ره) در بهشهر برگزار شد
اولين همايش کنگره ملي آيت الله العظمي کوهستاني (ره) در بهشهر برگزار شد

اولین همایش کنگره ملی آیت الله العظمی کوهستانی (ره) در بهشهر برگزار شد

اولين کنگره ملي آيت الله کوهستاني با پيام سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهور و سخنراني آيت الله آملي لاريجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در دانشگاه علم و فناوري مازندران - بهشهر با حضور مسئولين و اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ديار علويان برگزار شد.
شناسه خبر : 51976 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان مازندران: اولین کنگره آیت الله کوهستانی با سخنرانی آیت الله «صادق آملی لاریجانی»، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و پیام آیت الله رئیسی، رئیس جمهور و آیت الله  محمدی لایینی، نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در دانشگاه علم و فناوری مازندران - بهشهر و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم به ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان برگزار شد.

 

براساس این گزارش: آیت الله آملی لاریجانی طی سخنانی اظهار کرد: این عالم ربانی و شاگردانش ستارگان جهان تشییع هستند و آثار علمی ایشان هم اکنون نیز در حوزه های علمیه مطرح است.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مورد شخصیت بارز آیت الله کوهستانی گفت: مرحوم آیت الله کوهستانی علاوه بر تربیت شاگردانی با بُنیه علمی، تلاش می کرد که آنان از نظر تقوی و ایمان نیز قوی باشند.

 

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه، ایشان همواره به تربیت اخلاقی شاگردانش تاکید و بر اقامه نماز شب اصرار داشت، افزود: آیت الله کوهستانی اهل تلاوت قرآن بود و برای اینکه نورانیت مدرسه باقی بماند، همواره قرآن تلاوت می کرد.

 

همچنین در پیام ارسالی آیت الله رئیسی، رئیس جمهور برای این کنگره که توسط سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران قرائت شد در مقام این عالم برجسته یادآور شد: مرحوم آیت الله آقای شیخ محمد کوهستانی بی شک در زمره عالمان وارسته بود که با وجود محدودیت های نظام شاهنشاهی با توکل به خدا و ایثار خدمات ماندگاری در راستای ترویج معارف الهی و تربیت شاگردان برای تحکیم مکتب اسلام به یادگار گذارد.

 

آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان نیز در مورد شخصیت حضرت آیت الله حاج شیخ محمد کوهستانی (ره) عنوان کرد: این عالم زاهد و متقی همه چیزش را در خدمت خدا قرار داد، ذکرش، فکرش، سخنش، درس و بحثش، نشست و برخاستش را در مسیر خدا قرار داده بود به گونه ای که سیره و سلوک ایشان حاضران و شاهدان را به یاد خدا می انداخت.

 

حجت الاسلام عربعلی جباری، امام جمعه شهرستان بهشهر در کنگره ملی آیت الله شیخ محمد کوهستانی (رحمت الله علیه)، آیت الله کوهستانی  را به عنوان پارسای کوهستان یاد نمود و  بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از نیم قرن از رحلت آیت الله کوهستانی  می گذرد همچنان محبوب و مورد توجه مردم استان مازندران و به خصوص شهرستان بهشهر است و مردمان مازندران به ویژه اهالی کوهستان آیت الله کوهستانی را آقاجان خطاب می کنند.

 

گفتنی است، آیت‌الله ‌العظمی حاج شیخ محمد کوهستانی در ۱۲۶۷ شمسی روستای کوهستان (بهشهر)  چشم به جهان گشود و ۸ اردیبهشت ۱۳۵۱ دیدار حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت و براساس وصیتش در حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.