ابزار هنر بهترین وسیله افزایش قدرت و عزت ایران اسلامی است
ابزار هنر بهترين وسيله افزايش قدرت و عزت ايران اسلامي است
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

ابزار هنر بهترین وسیله افزایش قدرت و عزت ایران اسلامی است

حسيني در اختتاميه ششمين همايش اشکواره ملي حسيني به همت کانون فرهنگي هنري آل طاها آمل اظهار کرد: ابزار هنر بهترين وسيله افزايش قدرت و عزت ايران اسلامي است.
شناسه خبر : 51584 تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: اختتامیه ششمین همایش اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی به همت کانون فرهنگی هنری آل طاها آمل و همکاری ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور، ستاد فهما مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان و ...  شامل بخش های رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک و نوجوان و داستان با حضور «سید محمد حسینی»، معاون پارلمانی رئیس جمهور، «احسان آهنگر»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور در این اختتامیه طی سخنانی اظهار کرد: نقش هنر در فرهنگ ایرانی بی نظیر است و شاعران و هنرمندان بیسیاری تاکنون در طول تاریخ تلاش کردند تا شکوه نهضت حسینی را نسل به نسل با ظرافت هنری خود در تاریخ جریان سازی کنند و به آیندگان برسانند.

 

حسینی  بیان کرد: ابزار هنر بهترین وسیله افزایش قدرت و عزت ایران اسلامی است و باید از این ابزار به خوبی بهره گرفت.

 

وی ابراز کرد: مازندران را از جمله استان های پیشرو در عرصه های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی نظیر دلاورمردان کشتی گیر این استان امیرحسین زارع و یزدانی ها است که در مسابقات جهانی اخیر برای کشور اسلامی ایران افتخارات و مدال های خوبی کسب کردند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین در اختتامیه ششمین همایش اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی، برگزاری چنین جشنواره هایی را موجب بالابردن انگیزه مردم در راستای نقش آفرینی و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی دانست و بر افزایش چنین جشنواره هایی تاکید کرد.

 

آهنگر به اهمیت کار هنر و ترویج فرهنگ عاشورا  اشاره کرد و افزود:  با ابزار هنر می توان فرهنگ عاشورا را  بین‌نسل های مختلف اشاعه داد.

 

همچنین امید خزر، دبیر اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی، در این اختتامیه طی سخنانی با اشاره به ارسال تعداد سه هزار و 78 اثر به این اشکواره بیان کرد: هنرمندان ایرانی و حتی خارج از کشور، آثار به اشکواره ارسال کردند.

 

وی به استقبال چشمگیر مردم و هنرمندان از پنج دوره قبلی این اشکواره اشاره کرد و افزود: تلاش شد تا از ظرفیت هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم متعالی نهضت عاشورا به نسل جوان جامعه ایرانی و حتی فرامنطقه ای اقدام شود.

 

گفتنی است، نفرات برتر ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی در شهرستان آمل از طریق لینک https://cloud.fahma.org/index.php/s/oC58qwWDomWcaY7 قابل مشاهده است.