عضویت بیش از 16 هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد ساری
عضويت بيش از 16 هزار نفر در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ساري
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران خبر داد:

عضویت بیش از 16 هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد ساری

حجت الاسلام نعمتي در نشست صميمي با فرماندار شهرستان ساري از عضويت 16 هزار و 633 نفر در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اين شهرستان در سامانه بچه هاي مسجد خبر داد.
شناسه خبر : 51581 تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: «محمدعلی نوبخت»، فرماندار ساری در  دفتر ستاد فهمای استان با «رجب نعمتی»،  سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و کارکنان این ستاد نشست صمیمی داشت.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران طی سخنانی به اهمیت کانون های فرهنگی هنری در عرصه های مختلف هنری، اجتماعی، فرهنگی، قرآنی، فعالیت های عام المنفعه و ... پرداخت.

 

نعمتی  اظهار کرد: ۱۷۳ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان ساری فعالیت دارند و ۱۶هزار و ۶۳۳نفر عضو کانون های فرهنگی هنری ساری در سامانه بچه های مسجد  به نشانی https://bachehayemasjed.ir هستند.

 

وی بیان کرد: در تمامی روستاهای بالای یکهزار نفر جمعیت مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی باید کانون فرهنگی هنری مساجد تاسیس شوند که برای این مهم فرمانداری ساری می تواند یاری رسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران باشد.

 

نعمتی به قدرت هنر جذب مردم  به مسجد اشاره کرد و افزود: از هنر می توان برای تبیین بسیاری از ارزش ها و سوق دادن اقشار مختلف به خانه های خدا بر زمین بهره برد و برای رسیدن به این مهم نیاز به تقویت زیرساخت ها است و این امر مهمی به شمار می آید.

 

وی به برنامه های مختلف در سطح کانون های مساجد نظیر مسابقه قرآنی مدهامتان، طرح پیوند مدرسه و مسجد با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان، فعالیت های کتابخانه ای، برپایی موکب در اربعین حسینی در عراق و خدمات رسانی به زائرین، کمک به خانواده های کم برخوردار در هنگام شیوع کرونا و ترویج فرهنگ بزرگان دین اشاره کرد و گفت:  نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در جامعه بسیار ارزشمند و سازنده  است و سنین و اقشار مختلف مردم، عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد می شوند.

 

 

نعمتی در پایان خواستار تشکیل جلسه ویژه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان ساری و همچنین تخصیص اعتبار مناسب برای کانون ها از طریق تملک دارایی ها و کمیته برنامه ریزی در فرمانداری ساری شد.