کانون های مساجد نقش محوری در عرصه فرهنگ و هنر داشته باشند
کانون هاي مساجد نقش محوري در عرصه فرهنگ و هنر داشته باشند
فرماندار ساری:

کانون های مساجد نقش محوری در عرصه فرهنگ و هنر داشته باشند

نوبخت در نشست صميمي با سرپرست ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران اظهار کرد: کانون هاي مساجد نقش محوري در عرصه فرهنگ و هنر داشته باشند.
شناسه خبر : 51580 تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: «محمدعلی  نوبخت»، فرماندار ساری در نشست صمیمی با «رجب نعمتی»،  سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و کارکنان این ستاد اظهار کرد: کانون های مساجد با توجه به فعالیت های متنوع در ابعاد هنری، اجتماعی، فرهنگی و ... باید نقش محوری  در عرصه فرهنگ و هنر داشته باشند.

 

نوبخت درباره هدف حضور خود در مجموعه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران را یک نشست صمیمی و آشنایی با اهداف و فعالیت های کانون مساجد عنوان کرد و افزود: در مورد تعریف مسجد، فرهنگ و هنر باید در جامعه جداگانه باید به آن پرداخت تا به  تفاهم مشترکی در حوزه فرهنگی برسیم.

   

فرماندار ساری  در مورد نقش مساجد در جامعه اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ دینی مهم ترین موضوع  نقش مساجد است  و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه اعضای فعال  حاضر در مسجد در لوای امام جماعت که به عنوان رئیس مسجد وامام محله  گردهم بیایند و فعالیت مسجدی را در موضوعات مختلف بررسی کنند.

  

نوبخت در ادامه درباره نقش امام جماعت در مساجد  بیان کرد: امام مساجد باید الگو در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی باشند و با ارائه  مباحث فرهنگی و هنری عامل جذب جوانان به مسجد را فراهم سازند و حضور کمرنگ قشر نوجوان و جوان در مساجد به این دلیل است هریک از فعالین مسجدی از نقش تخصصی خود حرف می زنند و برنامه و عملکرد خودرا مهم تر از دیگران معرفی می کنند و تا زمانی ما در مسجد یکرنگ و یک دست نشویم، فاصله قشر تاثیرپذیر جامعه یعنی نوجوان و جوان از مسجد بیشتر می شود.

 

وی درباره پیشرفت و آبادانی جامعه ابراز کرد: نظام مقدس اسلامی و  دینی هیچ منافاتی با پیشرفت و آبادانی جامعه  ندارد و ما شاهد عمران و آبادانی زیادی هستیم ولی باید در کنار عمران و آبادانی کشور، تقویت معنویت در فعالیت ها مورد توجه بیشتر باشد.

 

وی در مورد نقشه  اصلی دشمن  برای نسل جوان گفت: امروز دشمن شبهه افکنی بین نسل نو را برای تحصیل توفیق در مقابله با انقلاب اسلامی در دستور کار داده و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با کادرسازی و هدایت تمام ظرفیت های موجود در زمینه های فرهنگی با محوریت مساجد برای مصونیت نوجوانان و جوانان از توطئه های دشمنان انقلاب بکار ببندد.

 

نوبخت با اشاره به فعالیت ۱۷۳ باب کانون فرهنگی هنری مساجد و ۲۰۲ قرارگاه محله مهدوی در سطح مساجد و محلات ساری و اینکه صداقت و منزلت باید در انجام فعالیت های فرهنگی مورد توجه بیشتر باشد اظهار کرد: پرهیز از موازی کاری در حوزه فعالیت مسجدی مورد توجه ویژه باشد و  همچنین باید قرارگاه های محله مهدوی، کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج کنار هم و یکصدا برای دفاع فرهنگی در جنگ ترکیبی دشمن به خط شوند وهمه باید با محوریت امام محله و  در رأس آن، نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری فعالیت داشته و شاهد امت واحده در مسجد و محله باشیم.

 

وی با بیان اینکه ما می توانیم در کمک ریالی جهت انجام فعالیت های فرهنگی وهنری و پروژه های عمرانی به کانون های فرهنگی هنری مساجد در  کمیته بر نامه ریزی و نامه نگاری با دستگاه های مختلف نقش خوبی داشته باشیم، گفت:  به طور یقین با داشتن برنامه های محوری و مناسب در کانون های فرهنگی هنری مساجد و دفاع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیته برنامه ریزی شهرستان و از طریق مکاتبه اداری با مدیران کل امور شورا و شهری و روستایی استانداری کمک شایسته ای به کانون های مساجد داشته و این مراکز تاثیرگذار و مهم را حمایت خواهیم کرد.