کانون فرهنگی هنری شهدای خانطومان افتتاح شد
کانون فرهنگي هنري شهداي خانطومان افتتاح شد
با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران؛

کانون فرهنگی هنری شهدای خانطومان افتتاح شد

کانون فرهنگي هنري شهداي خانطومان مسجد صاحب الزمان (عج) با حضور نماينده ولي فقيه در مازندران، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و سرپرست ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در اين استان، همزمان با هفته جهاني مسجد افتتاح شد.
شناسه خبر : 50855 تاریخ انتشار : ۴ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۴۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: کانون فرهنگی هنری شهدای خانطومان مسجد صاحب الزمان (عج) کوی شهید شیخی  خیابان ارم ساری با حضور آیت الله «محمدباقر محمدی لایینی»، نماینده ولی فقیه در مازندران، «احسان آهنگر»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان و ... همزمان با هفته جهانی مسجد افتتاح شد.

بر اساس این گزارش: آیت الله محمدی لایینی در آیین افتتاح این کانون طی سخنانی به اهمیت ساخت مسجد و مجهز کردن خانه های خدا بر زمین به بصیرت تاکید کرد و افزود: برنامه های فرهنگی در مساجد باید مورد توجه ویژه باشد.

 

وی اظهار کرد: تغذیه فرهنگی بچه های مسجدی یکی از ضروریات مهم است و کارهای درست فرهنگی باید در مساجد صورت گیرد چرا که نوجوانان و جوانان مسجدی به تغذیه فرهنگی درست از پایگاه های مهم و تاثیرگذار مسجد نیاز دارند.

 

آیت الله محمدی لایینی بیان کرد: نبودن در کنار ولایت بی‌فایده است و فعالیت های در مسجد نظیر برنامه های عبادی، قرآنی، فرهنگی و ... باید موجب شود تا مردم با ولایت ارتباط مستحکمی برقرار کنند.

 

وی با اشاره به حضور مردم در زمان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در مسجد ابراز کرد: اگرچه در زمان حکومت و امامت امام حسن(ع) و امام حسین (ع) مردم زیادی در مسجد حضور داشتند و باعث زنده نگه داشتن مسجد و جماعت بودند اما فقط ظاهر سازی و حضور بود ولی در آن مردم، بصیرت و شناخت به امام  وجود نداشت که باید تلاش شود در حال حاضر در کنار این حضور بصیرت، آگاهی، تفسیر قرآن هم در مسجد رونق بیش از پیش پیدا کند.