تربیت نیروی انسانی ارزشی و متعهد از ثمرات ارزشمند کانون های مساجد است
تربيت نيروي انساني ارزشي و متعهد از ثمرات ارزشمند کانون هاي مساجد است
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران:

تربیت نیروی انسانی ارزشی و متعهد از ثمرات ارزشمند کانون های مساجد است

نعمتي گفت: تربيت نيروي انساني ارزشي و متعهد يکي از ثمرات ارزشمند کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است و اين امر، خوب عمل کردن اين شجره مردمي بعد از گذشت بيش از 30 سال از تاسيس اين نهاد مردمي را بيان مي کند.
شناسه خبر : 49314 تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۵۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: همایش مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان های سیمرغ، سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سوادکوه شمالی، شب گذشته (17 تیر) در  مسجدامیرالمومنین(ع) قائمشهر با حضور «کمال علیپور»، نماینده مردم این شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران برگزار شد.

 

«رجب نعمتی» در این همایش به هدف تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) برای مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1371 فعالیت خود را در جوار مساجد آغاز نموده است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: از زمان تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکنون شاهد خروجی های خوب و برکات تاثیرگذار این نهاد در جامعه هستیم.

 

وی بیان کرد: ریل گذاری فعالیت های در کانون های فرهنگی هنری مساجد براساس منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در حوزه های مختلف نظیر هنری، اجتماعی،اقتصادی، فرهنگی و قرآنی برای مقابله با تهاجم فرهنگی صورت می گیرد.

 

نعمتی ابراز کرد:  تربیت نیروی انسانی ارزشی و متعهد یکی از ثمرات ارزشمند کانون های فرهنگی هنری مساجد است و این امر، خوب عمل کردن این شجره مردمی بعد از گذشت بیش از 30 سال از تاسیس این نهاد مردمی را بیان می کند.

 

وی گفت:  از لحاظ اعتبارات در سال های اخیر با مشکلاتی مواجه بودیم اما با تمام تنگناها در زمان شیوع ویروس کرونا، اوج کار در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد را شاهد بودیم.

 

نعمتی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه مقاومت بسیج، محرم و برنامه های ارزشی، تمام ماندگاری فعالیت های آنها به دلیل مردمی بودن آنها است که برای همیشه مانا در جامعه می مانند و تاثیرگذاری ارزشمندی دارند.

 

وی به فقر مطالعه در جامعه اشاره کرد و افزود: با سیاست هایی نظیر باشگاه کتابخوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد در صدد اشاعه فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه آینده سازان جامعه هستیم.  

 

نعمتی با اشاره به اینکه در فصل تابستان و اوقات فراغت قرار داریم، بیان کرد: وظیفه تک تک اعضای خانواده برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان، بهره گیری از امکانات و برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باتوجه به نیاز منطقه و محل خود، فعالیت های اوقات فراغت را برنامه ریزی کنند و  آینده سازان جامعه را به این مراکز سوق دهند.

 

نعمتی گفت: تفاهم نامه ای بین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و فنی حرفه ای قائمشهر امضا شد که علاقه مندان می توانند با آموزش فن و حرفه مورد علاقه هم برای خود و خانواده و همچنین جامعه تاثیرگذار و مفید باشند.