کانون مساجد بستری مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی است
کانون مساجد بستري مناسب براي افزايش نشاط اجتماعي است
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

کانون مساجد بستری مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی است

آهنگر به اهميت مساجد اشاره کرد و کانون مساجد را بستري مناسب براي افزايش نشاط اجتماعي نوجوانان و جوانان دانست.
شناسه خبر : 48803 تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: « احسان آهنگر»، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران شامگاه شنبه (3 تیر) در آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با شعار «مسجد، کانون نشاط» در مجتمع فرهنگی هنری حضرت امیرالمومنین علی(ع) نکا اظهار کرد: اوقات فراغت از بخش های مهم زندگی هر فرد و سرمایه ارزشمند و فرصت طلایی برای بروز و ظهور استعدادهای جوانان و نوجوانان به عنوان آینده سازان جامعه محسوب می شود.

 

وی با اشاره به اینکه نباید نگاه سطحی به موضوع اوقات فراغت داشته باشیم تاکید کرد: نگاه ریشه ای، عمیق و بسترساز جهت افزایش نشاط اجتماعی در جامعه در تراز انقلاب اسلامی باید صورت گیرد و این نشاط اجتماعی باید به دور از هر گونه گناهی باشد و این بستر را می تواند کانون های فرهنگی هنری مساجد محقق سازد.

 

آهنگر بیان کرد: اوقت فراغت باید هدفمند و با چشم انداز معین باشد و برای رسیدن به هدفمندی باید برنامه ریزی درست صورت گیرد.

 

وی ابراز کرد: ترجیج دادن کیفیت بر کمیت در برنامه های اوقات فراغت مورد توجه باشد و همچنین مخاطب شناسی مورد عنایت قرار گیرد چرا که بدون مخاطب شناسی هیچ پاسخی از زحمات خویش در اوقات فراغت نمی گیریم و خلاقیت و نوآوری و استفاده از نظریات نوجوانان و جوانان در مخاطب شناسی ضرورت دارد.

 

آهنگر  گفت: از ظرفیت های مسجد و محله، هیات مذهبی، بسیج  وکانون در برنامه های اوقات فراغت باید بهره گرفت تا برنامه خوب و فاخری داشته باشیم.

 

وی اظهار کرد: مسجد به عنوان مهم ترین سنگر انقلاب اسلامی ایران است چرا که در شکل گیری این انقلاب، مساجد نقش مهمی داشتند بنابراین در گام دوم انقلاب اسلامی باید برنامه ها عطف به مساجد باشد و در برنامه های اوقات فراغت باید از ظرفیت مساجد در برنامه ریزی ها استفاده شود.

«مهدی روحی»، همچنین در این آیین افتتاحیه طی سخنانی اظهار کرد: مساجد از ظرفیت های خوبی برخوردار هستند که می طلبد بیش از پیش از این ظرفیت ها استفاده شود تا جوانان، نوجوانان و کودکان به سمت مساجد سوق یابند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی شهرستان نکا بیان کرد: در زمان پیامبر(ص)، مساجد علاوه بر مکان عبادی، محل فعالیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بود.

 

وی از خدمت به خلق به عنوان نوعی عبادت یاد کرد و گفت: یکهزار و 206 کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران وجود دارد که از این تعداد، 96 کانون مساجد در شهرستان نکا به انجام فعالیت های متنوع در عرصه های مختلف اقدام می کنند.