مسابقه قرآنی مدهامتان موجب تشویق و انس بیشتر با کلام وحی می شود
مسابقه قرآني مدهامتان موجب تشويق و انس بيشتر با کلام وحي مي شود
سفیر قرآنی جمهوری اسلامی ایران:

مسابقه قرآنی مدهامتان موجب تشویق و انس بیشتر با کلام وحی می شود

قاسمي، مسابقات قرآني نظير مسابقه قرآني مدهامتان را موجب تشويق و انس بيشتر با کلام وحي دانست و اظهارکرد: برگزاري چنين مسابقاتي، خروجي خوبي دارد.
شناسه خبر : 47196 تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۰

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در سال جاری برگزار می شود که مورد اقبال علاقه مندان کلام وحی قرار گرفته است بنابراین گفت و گویی با «مصطفی قاسمی» متولد سال ۱۳۶۷ ساکن شهرستان جویبار، مدیر دارالقرآن شهید بهشتی آموزش و پرورش این شهرستان، دارنده رتبه های کشوری در مسابقات قرآنی،مربی، مدرس و از اساتید دانشگاه، دکترای رشته علوم قرآن و حدیث و سفیر قرآنی ایران که در نیمه دوم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ به کشور بنگلادش سفر کرد و به تبلیغ قرآن در این کشور پرداخت و همچنین سفیر قرآنی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف در سال های گذشته بود را ترتیب دادیم که در ادامه با یکدیگر می خوانیم.

«مصطفی قاسمی» در گفت و گو با روابط عمومی  ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران اظهار کرد: مسابقات قرآنی با توجه به اینکه تمرینات ویژه در حوزه تجوید، صوت، نَفَس، لحن، انس با کلام وحی و ... را لازم دارد و متسابقین باید کلام وحی را بیشتر بخوانند چراکه هیات داوران به ابعاد مختلف صوت و لحن و ... در هنگام داوری توجه دارند و بنابراین متسابقین باید چَشم او با قرآن آشنا باشد و این مسابقات می تواند یکی از عرصه ها برای آزمایش و محک زدن متسابقین باشد.

 

سفیر قرآنی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: مسابقات قرآنی نظیر مسابقه قرآنی مدهامتان موجب تشویق و انس بیشتر با کلام وحی می شود بنابراین برگزاری چنین مسابقاتی، خروجی و برکات خوب و تاثیرگذاری دارد.

 

قاسمی ابراز کرد: پیشنهادم برای شرکت حداکثری در دوره شانزدهم مسابقات قرآنی مدهامتان، تشویق بچه ها با تقدیم هدایا، ترتیب دادن اردو و رفتن به استخر است چرا که حتی بزرگترها نیز تشویق را می پسندند و حتی اگر شرکت کننده هایی در این مسابقات حائز امتیاز و رتبه نشدند برای ترغیب آنها، جوائزی به این متسابقین اهدا شود.

 

مدیر دارالقرآن موسسه شهید بهشتی آموزش و پرورش شهرستان جویبار و داور معجزه پیامبر خاتم (ص) گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در تعالی فرهنگ قرآنی باید یک تصمیم هوشمندانه را اتخاذ نمایند و مدیران و متولیان کانون های مساجد چه به لحاظ تخصصی و حتی عمومی با قرآن آشنایی داشته باشند تا مخاطبین، نمازگزاران و علاقه مندان به کلام وحی را به سمت این کتاب آسمانی رهنمون سازند.

 

قاسمی اظهار کرد: برگزاری کلاس های عمومی و هوشمندانه توسط مربی حاذق قرآن بعد از یک یا دو ترم حتی یک تا دو سال موجب پرورش قاری و حافظ قرآن و موذن می شود و متولیان کانون های فرهنگی هنری مساجد بعد از یک مدت به خروجی خوبی برای مسجد می رسند.

 

گفتنی است، شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در بستر سامانه بچه های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir/ برگزار خواهد شد که علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این مسابقات تا پایان اردیبهشت به سامانه بچه های مسجد مراجعه کنند.