آیین نامه اجرایی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان در مازندران اعلام شد
آيين نامه اجرايي شانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامّتان در مازندران اعلام شد

آیین نامه اجرایی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان در مازندران اعلام شد

آيين نامه اجرايي شانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامّتان در مازندران ويژه اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اعلام شد و علاقه مندان کلام وحي جهت کسب اطلاعات بيشتر و شرکت در اين مسابقه به سامانه بچه هاي مسجد به نشاني https://bachehayemasjed.ir/ مراجعه کنند.
شناسه خبر : 46309 تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۴۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران: آیین نامه اجرایی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان در مازندران ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد اعلام شد که علاقه مندان کلام وحی جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این مسابقه به سامانه بچه های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir/ مراجعه کنند و بارگذاری آثار از هفته چهارم فروردین آغاز می شود.  

 

براساس این گزارش: شرایط مخاطبین برای گروه سنی کودکان رده زیر هفت سال، نوجوانان رده سنی 16-7 سال و جوانان رده سنی 30-17 سال است که کودکان زیر هفت سال شرکت کننده در جلسات سنتی قرآن کریم می توانند با ارسال اثر اجرای زنده و کوتاه خود در جلسه سنتی قرآن در بخش استعداد یابی شرکت نمایند.

 

برپایه این گزارش: شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان در مازندران ویژه برادران و خواهران در رشته های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، معارف اهل بیت(علیهم السلام)، اذان، حفظ کل، مکبری، ‌قرائت نماز، حفظ جزء ۳۰ و استعدادیابی با اهداف ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت های قرآنی برگزار خواهد شد.

 

این گزارش می افزاید: علاقه مندان به شرکت در رشته های قرائت تقلیدی، تحقیق و ترتیل باید فایل هایی ضبط شده از سوره های انفال، اسرا، ضحی، انشراح،‌ طارق، عنکبوت، لقمان، فاطر، کهف و مریم با توجه به ضوابط موجود در آئین نامه شانزدهمین جشنواره مدهامّتان که در سامانه بچه های مساجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir/ بارگذاری شده ارسال نمایند و خواهران نمی توانند در رشته های قرائت تقلیدی، اذان، مکبری و استعدادیابی شرکت کنند.

 

در ادامه گزارش آمده است: هر فرد در یک رشته می تواند شرکت  و می بایست، ابتدای اثر نام و نام خانوادگی، استان، نام کانون و تاریخ بارگذاری اثر را ذکر کند و تمامی فایل های ارسالی باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد و همچنین حداکثر زمان اثر سه دقیقه و حجم اثر حداکثر۳۰ مگابایت باشد و ضبط فیلم به صورت افقی، بدون حرکت، بدون تدوین و بدون استفاده از میکروفن و سیستم صوتی و فقط با صدای معمولی با وضوح و بدون صداهای اضافی پیرامون شخص باشد.

 

در این گزارش تصریح می شود: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان در دو دوره گذشته(چهاردهم و پانزدهم) رتبه اول تا سوم را کسب کردند و یا در مسابقات سازمان اوقاف و امورخیریه در دو دوره گذشته (۱۴۰۱ و ۱۴۰۰) رتبه اول تا پنجم ملی یا بین المللی را به خود اختصاص دادند، نمی توانند در این مسابقات در همان رشته شرکت کنند.

 

گفتنی است، «مدهامّتان» به معنای«دو باغ خرم و سبز» نام بزرگ ترین رویداد قرآنی بچه های مسجد است که شانزدهمین دوره این مسابقات بااستفاده از نقطه نظرات ارزشمند فعالان قرآنی در سراسر ایران اسلامی طرح ریزی شده که از جمله ویژگی های این دوره می توان به اضافه شدن بخش مساجد پایگاه های قرآنی و تولیدات هنری و همچنین توجه به استعدادیابی ویژه کودکان زیرهفت سال و همچنین ایجاد پیوند بین جلسات سنتی قرآن کریم و طرح تلاوت نور در بخش ویژه کانونی اشاره داشت.

 

یادآور می شود: علاقه مندان می توانند آخرین اخبار و چگونگی برگزاری مسابقات و برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران را در کانال اخبار این ستاد در پیام رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/smmazand مشاهده نمایند.