کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کنند
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد مي‌توانند نقش بسزايي در کاهش آسيب‌هاي اجتماعي ايفا کنند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کنند

جوادي، در آيين تجليل از منتخبين کانون‌هاي مساجد استان مازندران گفت: کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد مي‌توانند نقش بسزايي در کاهش آسيب‌هاي اجتماعي ايفا کنند.
شناسه خبر : 45567 تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مازندران: «حسین چوادی» شب گذشته (۲۱اسفند) در آئین تجلیل از منتخبین کانون های فرهنگی هنری مساجد و منتخبین جشنواره «گنبد فیروزه ای»: کانون  های فرهنگی هنری مساجد  را  مرکز صلح و سازش برای انواع دعاوی، معرفی کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندراندر مورد هجمه های فرهنگی دشمن افزود: از آنجایی‌که در هر قشری آسیب در مورد هجمه های فرهنگی وجود دارد فقط اهل مسجد و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می توانند یکی از بهترین ظرفیت ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشممن محسوب شود و دشمن بداند مسجدی ها از ترقه بازی های ضد انقلاب هیچ ترس و واهمه ای در دل ندارند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر دشمن در فکر ایجاد اغتشاش بود، به جرات می توانیم بگوییم که بچه های مسجد نقش مهمی در خاموشی داشته اند و هرگز در دفاع از نظام و جامعه اسلامی جا خالی نکرده و حامی مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی هستند.

 

جوادی، در ادامه به توصیف مقام معظم رهبری از فعالیت و کارکردهای مساجد اشاره کرد و گفت: مسجد به فرموده مقام معظم  رهبری می تواند مرکز مشاوره، رسیدگی به نیازمندان، محل هدفدار  برنامه های فرهنگی هنری، محل نظارت اجتماعی و... باشد.

دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، همچنین در مورد پیشینه مسجد در امر کاهش  آسیب های اجتماعی افزود: همانطور که در صدر اسلام مساجد محل رفع دعاوی و شکایات بوده  است، اکنون نیز می تواند محل قضاوت، محل تربیتی دینی و علمی باشد و نقش به سزایی در کاهش  پرونده‌های قضایی داشته باشد؛ در واقع مسجد می تواند محل اشتغال و کارآفرینی و سنگر فرهنگی، دینی و اجتماعی مردم  در مقابل هجمه های فرهنگی باشد

جوادی در ادامه به نقش تاثیر  گذار کانون های فرهنگی هنری مساجد در فرهنگ سازی محلات شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: هر کانون فرهنگی هنری مسجد یک اختلاف را با صلح و سازش رفع کند می تواند به کاهش اختلافات که منجر به تشکیل بیشمار پرونده های قضایی می شود، نقش به سزایی داشته باشد.

 وی با اشاره به اهمیت فراهم شدن زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با هدف کاهش آسیب های اجتماعی،‌ادامه داد: کانون های مساجد برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کنار سایر خیرین و

گفتنی است: آیین تجلیل از فعالان فرهنگی و منتخبین جشنواره گنبدهای فیروزه ای  در بوستان ولایت ساری کنار مرقد شهید خوشنام با حضور  تنی چند از مسئولین شهرستانی و استانی  با اهداء لوح تقدیر برگزار گردید .