کانون‌های مساجد امن‌ترین مأوا برای تربیت نسل جوان هستند
کانون‌هاي مساجد امن‌ترين مأوا براي تربيت نسل جوان هستند
خطیب نماز جمعه فرح‌آباد؛

کانون‌های مساجد امن‌ترین مأوا برای تربیت نسل جوان هستند

حجت‌الاسلام کعبه‌اي، با اشاره به گستره و تنوع فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد، اين مراکز را امن‌ترين مأوا براي تربيت نسل جوان توصيف کرد.
شناسه خبر : 45513 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران:حجت الاسلام «اسماعیل کعبه ای» خطیب نماز جمعه  «فرح آباد» 19 اسفند، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، کانون ها را به عنوان امن ترین مکان برای تربیت نسل جوان در جامعه معرفی کرد.

وی ادامه داد: کانون های مساجد طی مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورخه 18 اسفند ماه 1371 به امر مقام معظم رهبری در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان  تشکیل و امسال جشن سی‌سالگی آن را جشن می گیریم .

حجت الاسلام کعبه ای در ادامه در مورد تقارن جشن تاسیس کانون های مساجد با جشن انتظار یادآور شد: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت تقارن این دو جشن در سراسر ایران اسلامی، به تبیین فعالیت های کانون مساجد و وظایف منتظران در عصر غیبت پرداختند.

 امام جمعه موقت فرح آباد در مورد مصوبه مجلس مبنی بر تاسیس کانون توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شده است تا نسبت به تاسیس کانون در تمام مساجد شهری و مساجد روستایی بالای یکهزار نفر جمعیت مبادرت ورزد.

وی در مورد آمار کانون های مساجد تاسیس شده گفت: در طول این چند سال قریب به ۲۶هزار باب کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور تاسیس شده که از این میان در سطح مازندران هزار و 204 باب کانون فعالیت دارند که تعداد ۴۷۴ کانون شهری و ۷۳۰ کانون روستایی با عضویت 127 هزار و 753 نفر عضو ثبت شده در سامانه بچه های، فعالیت دارند.

حجت الاسلام کعبه ای در پایان گفت: بر این باوریم که مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری ائمه جماعات و هیئات امنا و  بسیج، با حضور نوجوانان و جوانان در سنگر مساجد فعالیت می کنند.