لزوم جذب نسل آینده ساز جامعه به کانون های مساجد با بهره گیری از استعدادهای آنها
لزوم جذب نسل آينده ساز جامعه به کانون هاي مساجد با بهره گيري از استعدادهاي آنها
سرپرست ستاد فهما مازندران پیش از خطبه نماز جمعه ساری تاکید کرد:

لزوم جذب نسل آینده ساز جامعه به کانون های مساجد با بهره گیری از استعدادهای آنها

حجت الاسلام نعمتي پيش از خطبه نماز جمعه ساري به مناسبت ۱۸ اسفند، سالروز تاسيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد بر لزوم جذب نسل آينده ساز جامعه به کانون هاي مساجد با بهره گيري از ظرفيت ها و استعدادهاي جوانان و نوجوانان تاکيد کرد و آن را بيمه کننده ايران اسلامي از توطئه هاي مختلف دشمنان دانست.
شناسه خبر : 45489 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران پیش از خطبه های نماز جمعه مرکز استان در ساری اظهار کرد: کانون های مساجد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) جهت مقابله با تهاجم فرهنگی در سال 1371 و مقابله اصولی با تهاجم فرهنگی غرب تاسیس شد.

 

وی بیان کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از نهادهای اثرگذار فرهنگی، هنری و دینی به شمار می رود که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند و بعد از گذشت 30 سال از تاسیس کانون های مساجد شاهد برکات و تاثیرگذاری مهم این نهاد در خانواده و جامعه هستیم.

 

حجت الاسلام نعمتی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) که «مسجد سنگر است»، ابراز کرد: مسجد به عنوان مهم ترین پایگاه اجتماعی موجب همدلی و مکانی برای حضور اقشار مختلف مردم است.

 

وی گفت: مساجد در صدر اسلام و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بعد از آن، مکانی تاثیرگذار برای فعالیت های شاخص و از ظرفیت این خانه های خدا بر زمین استفاده لازم صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد در جوار مساجد با ارائه برنامه ها و آموزش های مختلف نظیر کلاس های هنری، فرهنگی، قرآنی، عام المنفعه و ... منشا خدمات بسیاری در اقصی نقاط کشور و حتی مناطق صعب العبور بودند و هستند.

 

وی  بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با همکاری هیات امنا و پایگاه بسیج، نسل آینده ساز جامعه را به سمت خویش جذب کند و جهت رسیدن به این مهم بهره گیری از ظرفیت ها و استعدادهای جوانان و نوجوانان لازم است.

 

حجت الاسلام نعمتی تصریح کرد: جذب آینده سازان جامعه به کانون های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر تربیت نیروهای متعهد و ارزشی، بیمه کننده ایران اسلامی از توطئه های مختلف دشمنان می شود.

 

وی ابراز کرد: یکهزار و 204 کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران وجود دارند که از این تعداد 474 کانون شهری و 730 کانون روستایی هستند که از غربی ترین نقطه مازندران در شهرستان رامسر تا شرقی ترین نقطه دیار علویان در شهرستان گلوگاه تشکیل شدند.