لزوم بهره‌مندی از کانون‌های فرهنگی هنری به عنوان حلقه وصل مساجد و مدارس
لزوم بهره‌مندي از کانون‌هاي فرهنگي هنري به عنوان حلقه وصل مساجد و مدارس
سرپرست ستاد فهما مازندران تاکید کرد:

لزوم بهره‌مندی از کانون‌های فرهنگی هنری به عنوان حلقه وصل مساجد و مدارس

حجت الاسلام نعمتي با اشاره به اينکه هويت بخشي به کانون هاي مساجد از مهمترين مولفه‌هاي مورد توجه در دستور کار سال آينده اين ستاد است، نسبت به بهره‌مندي از کانون‌هاي مساجد به عنوان حلقه وصل مساجد و مدارس تاکيد کرد.
شناسه خبر : 45403 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز پنجشنبه (18 اسفند) در نشست با مدیران منتخب کانون های فرهنگی و هنری مساجد ساری به مناسبت 18 اسفند، سالروزتاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن کنفرانس اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به شرح فعالیت های کانون های مساجد و ... پرداخت.

 

وی  طی سخنانی اظهار کرد: 18 اسفند مصادف با سالروز تأسيس کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور در سال 1371 هجری شمسی طبق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) درخصوص بحث مهم تهاجم فرهنگی  و مقابله اصولی با تهاجم فرهنگی غرب به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای انقلابی و فرهنگی بر اساس مصوبه 302 سال 1371 شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

 

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: کاردکردهای متنوعی برای کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور به ویژه در قسمت فرهنگ و هنر تعریف شد اما رویکرد هنری در سی سال بعد از شکل گیری کانون های مساجد، کمرنگ تر بوده اما در سال آینده، نگاه ویژه ای به هنر در کانون های مساجد  به ویژه تقویت گروه های هنری در قسمت تئاتر و سرود شده است که سرود «سلام فرمانده» موجی از امیدآفرینی را در جامعه ایجاد کرد.

 

وی ابراز کرد: با یک سرود فاخر و نقاشی و فعالیت های هنری می توان شوری در جامعه ایجاد کرد و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نیز بر توجه به فعالیت های هنری ارزشی در جامعه تاکید بسیار دارند.  

 

حجت الاسلام نعمتی گفت: لزوم پیوند مسجد، مدرسه و کانون های مساجد در سال آینده مورد تاکید است و می توان از کانون به عنوان حلقه وصل مساجد و مدارس استفاده کرد و نیروهای خدوم را شناسایی کرد که این مهم با هم افزایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش امکان پذیر می شود.

 

وی اظهار کرد: هویت بخشی به کانون های فرهنگی هنری مساجد در دستور کار سال آینده است تا این نهاد بیش از پیش در جامعه به اهداف والای خویش نائل شود و فعالیت های متنوع این مراکز برای همه اقشار جامعه تبیین شود.

 

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: در صحنه انتخابات، فعالین بسیاری از کانون های فرهنگی هنری مساجد در شورای اسلامی شهرها به عنوان روسای شورای شهر انتخاب شدند.

 

وی ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام شیوع کرونا و پساکرونا، فعالیت های متنوعی نظیر توزیع بسته های معیشتی جهت دستگیری از خانواده های کم برخوردار انجام دادند و به عنوان نهادی مقدس به صورت آبرومندانه برای کمک به نیازمندان پای کار آمدند.

 

گفتنی است، مدیران منتخب کانون های فرهنگی و هنری مساجد ساری نیزبه طرح پشنهادات خویش نظیر تبیین شرح وظایف مساجد و استفاده از ظرفیت امام جماعت و اعضای کانون های مساجد درخانه های خدا بر زمین پرداختند.