نمایش خیابانی «جامانده» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران اجرا می‌شود
نمايش خياباني «جامانده» به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد مازندران اجرا مي‌شود
به مناسبت 18 اسفند؛

نمایش خیابانی «جامانده» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران اجرا می‌شود

رحماني آلاشتي گفت: نمايش خياباني جامانده به همت ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران در کانون هاي ساري به مناسبت ۱۸ اسفند؛ سالروز تاسيس کانون هاي مساجد و 22 اسفند؛ سالروز بزرگداشت شهدا اجرا مي شود تا ارزش هايي نظير فرهنگ ايثار و شهادت و خاطرات دفاع مقدس به نسل آينده ساز جامعه منتقل شود.
شناسه خبر : 45130 تاریخ انتشار : ۹ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۲

«محمدجواد رحمانی آلاشتی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران اظهار کرد: نمایش خیابانی جامانده، نمایش برتر کشوری و استانی به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران ساعت 17 در کانون فرهنگی هنری شهدای سوته روستای سوته جمعه (12 اسفند)، کانون فرهنگی هنری شهید مصطفی نوروزی پشت شفا چهارشنبه (17 اسفند) و کانون فرهنگی هنری نبی رحمت کوی آزادی جمعه (19 اسفند) به مناسبت ۱۸ اسفند؛ سالروز تاسیس کانون های مساجد  و 22 اسفند؛ سالروز بزرگداشت شهدا اجرا می شود. 

مسئول گروه وکارگردان نمایش خیابانی جامانده بیان کرد: نمایش خیابانی جامانده به نویسندگی «سید هادی ساداتی» و کارگردانی من در خصوص روایت یک مرد جانباز شیمیایی و بجا مانده از عملیات والفجر ۱ گردان کمیل است که پس از شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، نذر و نیت می‌کند که به کوچه و خیابان برود و از مشکلات و خاطرات تلخ و شیرین دفاع مقدس بگوید و از ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدا و حاج قاسم سلیمانی نقل و خاطره گویی داشته باشد که در یک روز در حین خاطره گویی با جوانانی مواجه می‌شود که با هم در تقابل و گفتگو قرار می‌گیرند و همچنین با مسائل اجتماعی روز مواجه می شوند و .... که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران به جشنواره ملی ایثارراه یافت.

 

وی با اشاره به اینکه از سال 1381 شروع به بازیگری کرد و بیش از 30 اثر نمایشی را برای بسیج استان و کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ... بازیگری و کارگردانی کرده است، افزود: اعتقادات دینی، عاشورایی، بسیجی و ارزشی از موضوعات فعالیت های هنری من محسوب می شود و افتخار می کنم که انعکاس دهنده چنین فعالیت های ارزشمند هستم.

 

هنرپیشه تئاتر مازندران  ابراز کرد: در سال های اخیر فعالیت های کانون های مساجد در بحث فرهنگی و هنری بسیار درخشان و تاثیرگذار به ویژه بین نسل جوان شده است و همچنین با توجه به شهیدپرور بودن مازندرانی ها اجرای نمایش خیابانی جامانده  در کانون های مساجد را برای خود و در کارنامه هنری خویش مایه مباهات می دانم.

 

 رحمانی آلاشتی گفت: از متویان فرهنگی انتظار می رود که به کارهای دینی و ارزشی توجه ویژه داشته باشند تا دهه های 70، 80 و 90 با مضامین دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند و هنرمندان در رشته های مختلف به انجام چنین کارهایی اقدام کنند و ناگفته های هشت سال دفاع مقدس و ارزشی را منعکس سازند.