مراسم چهل و یکمین سالگرد حماسه بزرگ ششم بهمن سال 1360 آمل برگزار شد
مراسم چهل و يکمين سالگرد حماسه بزرگ ششم بهمن سال 1360 آمل برگزار شد
با حضور بچه های مسجدی؛

مراسم چهل و یکمین سالگرد حماسه بزرگ ششم بهمن سال 1360 آمل برگزار شد

مراسم چهل و يکمين سالگرد حماسه بزرگ و مانا ششم بهمن سال 1360 آمل با حضور بچه هاي مسجدي، مسئولين و اقشار مختلف مردم و قرائت پيام سرلشکر پاسدار«محمد باقري»، رئيس ستاد کل نيرو‌هاي مسلح برگزار شد.
شناسه خبر : 43962 تاریخ انتشار : ۶ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: مراسم چهل و یکمین سالگرد حماسه بزرگ و مانا ششم بهمن سال 1360 آمل با حضور گسترده بچه های مسجدی، مسئولین و اقشار مختلف مردم شب چهارشنبه (5 بهمن) در مصلی آمل با گرامیداشت یاد و خاطره 41 شهید این حماسه و قرائت پیام سرلشکر پاسدار «محمد باقری»، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به مناسبت این حماسه برگزار شد.

«سید محمود حسینی پور»، استاندار مازندران طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه و ولایی آمل بزرگ ترین حماسه را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به یادگار گذاشتند که به یکی از بزرگ ترین افتخارات ملی ایران در حال حاضر تبدیل شده است.

 

وی، حماسه ششم بهمن سال 1360 آمل را در تراز مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: این حماسه باید متناسب با این تراز گرامی داشته شود و برای همیشه مانا بماند و همانند حماسه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ باید به درستی تبیین و نهادینه شود.

 

حسینی پور با اشاره به اینکه تشکیل و راه اندازی ستاد عالی پاسداشت حماسه مردم آمل ضرورت دارد و مصوبه این ستاد در جلسه شورای اداری استان مازندران تصویب شده است، بیان کرد: این حماسه مردمی آمل باید هر ساله با شکوه تر از سال گذشته و فراتر از آمل به صورت استانی و کشوری برگزار شود.

 

وی ابراز کرد: مردم آمل در حماسه باشکوه سال ۱۳۶۰ با فداکاری و رشادت، ارادت خالصانه خویش را به امام خمینی(رحمت الله علیه) و نظام جمهوری اسلامی ایران نشان دادند و این حماسه اسلامی و ملی محسوب می شود و برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران جاوادن خواهد ماند.

گفتنی است، عده‌ای منافق و مائوئیست از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل در سحرگاه ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ قصد تصرف این شهر و براندازی نظام اسلامی ایران را داشتند که مردم انقلابی آمل در کمتر از یک روز با جانفشانی و اهدای 41 شهید و تعداد بسیاری مجروح به این غائله پایان دادند و نقشه شوم دشمنان را نقش بر آب کردند.