تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های روستایی کانون‌های مساجد مازندران در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب
تاکيد بر ضرورت استفاده از ظرفيت کتابخانه‌هاي روستايي کانون‌هاي مساجد مازندران در جشنواره روستاهاي دوستدار کتاب
در اولین جلسه هماهنگی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب مازندران عنوان شد:

تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های روستایی کانون‌های مساجد مازندران در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب

اولين جلسه هماهنگي جشنواره روستاهاي دوستدار کتاب استان مازندران در دفتر ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ديار علويان برگزار و نسبت به استفاده از ظرفيت کتابخانه‌هاي روستايي کانون هاي مساجد اين استان تاکيد شد.
شناسه خبر : 43954 تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: اولین جلسه هماهنگی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب استان مازندران پیش از ظهر امروز چهارشنبه (5 بهمن) در دفتر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان با حضور حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد فهما استان و «عیسی مدانلو»، رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و همچنین کارشناسان مربوطه برگزار شد.

 

حجت الاسلام نعمتی در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: 330 کتابخانه مخزن دار در کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران فعالیت دارند که پذیرای اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان، جوانان و کودکان به عنوان آینده ساز جامعه هستند.

 

وی بیان کرد: آشنایی و انس با یار مهربان از دوران کودکی در کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد که کتاب های ارزشی و فاخر را عرضه می کنند موجب پرورش نسلی پویا، متعهد و ارزشی می شود و تضمین کننده فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

 

مدانلو، نیز طی سخنانی اظهار کرد: جشنواره روستاهای دوستدار کتاب یکی از مصادیق هدایت و عدالت فرهنگی در نقاط دوردست کشور مرهون نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد که باید از آن این فرصت به خوبی جهت گسترش عدالت استفاده شود.

 

وی بیان کرد: کتابخانه های روستایی کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت های خوبی برخوردار هستند که می توان از این ظرفیت در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب بهره گیری کرد و برخی از کتابخانه های روستایی فهما دیار علویان، ظرفیت خوبی حتی در کشور دارند.

 

مدانلو، مستندسازی، الگوسازی برای بچه های کانون های مساجد، ارائه طرح های نوآورانه و ... را برای پیشرفت هر چه بیشتر جشنواره روستاهای دوستدار کتاب ضروری دانست و تصریح کرد: حمایت های مالی خوبی از کتابخانه های برتر در این جشنواره خواهد شد.

 

گفتنی است، اولین جلسه هماهنگی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب استان مازندران با ارائه پیشنهادات کارشناسان مربوطه پایان یافت.