ضرورت تبیین نقش مردم و مسجد در تداوم انقلاب اسلامی ایران/ برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ویژه کانون‌های مساجد مازندران در دهه فجر
ضرورت تبيين نقش مردم و مسجد در تداوم انقلاب اسلامي ايران/ برگزاري جشنواره فرهنگي هنري ويژه کانون‌هاي مساجد مازندران در دهه فجر
سرپرست ستاد فهما مازندران:

ضرورت تبیین نقش مردم و مسجد در تداوم انقلاب اسلامی ایران/ برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ویژه کانون‌های مساجد مازندران در دهه فجر

حجت الاسلام نعمتي در جلسه کميته مساجد دهه فجراستان مازندران بر ضرورت تبيين نقش مهم مردم و مسجد در تداوم انقلاب اسلامي ايران تاکيد کرد و از برگزاري جشنواره فرهنگي هنري ويژه کانون‌هاي مساجد مازندران در ايام الله دهه فجر خبر داد.
شناسه خبر : 43755 تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: جلسه کمیته مساجد دهه فجر استان مازندران در سال جاری امروز دوشنبه (26 دی) در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان تشکیل شد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران و دبیر کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان ضمن خیر مقدم گویی به مدعوین حاضر  جلسه و تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن به مدعوین از نقش  آفرینی مساجد در آغاز و پیروزی دهه فجر و همچنین در کارهای فرهنگی و انقلاب اسلامی  سخن گفت.

 

وی با اشاره به اینکه نقش مسجد در تداوم درخت تنومند جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نسیت اظهار کرد: باید برای هرچه با شکوه شدن مراسم  چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از سوی کمیته مساجد در مساجد سراسر استان و ایران اسلامی تلاش وافر داشته باشیم تا بار دیگر نقش مردم و مسجدی را در تداوم انقلاب زنده نماییم و به همین منظور کمیته مساجد استانی شکل گرفت.

 

حجت الاسلام نعمتی، نسبت به ساختار جدید کمیته های دهه فجر بیان کرد: تا سال گذشته، کمیته مساجد دهه فجر استان و کشور برعهده ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد بود اما در سال جاری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واگذار شد و ستاد کانون های مساجد استان دبیری کمیته را به عهده دارد و با توجه به ابلاغیه جدید اهداف کمیته مساجد و برنامه پیشنهادی این کمیته را تبیین نمود.

 

وی با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران برنامه های مختلفی را تدارک دیده است، برگزاری مسابقات فرهنگی(سرود- قرآن- کتابخوانی-نقاشی- مسابقات مختلف ورزشی)، دیدار با خانواده های شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، برگزاری یادواره های شهدا، برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری همایش های بصیرتی- معرفتی و سیاسی، تجدید پیمان با آرمان های شهدا و حضور در گلزار شهدا، آذین بندی مساجد و اجرای طرح تلاوت نور را از جمله برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران برشمرد.       

 

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: جشنواره فرهنگی هنری ویژه کانون‌های مساجد استان مازندران در رشته های سرود، تئاتر، نقاشی، خطاطی، شعر و دکلمه  در ایام الله دهه فجر در هزار و ۲۰۳ کانون فرهنگی هنری مساجد استان برگزار خواهد شد .

بر پایه این گزارش: همچنین «سید علی علوی سنگدهی»، سرپرست معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این جلسه ضمن بیان خاطره از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و نقش مساجد در جهت گیری انقلاب، اظهار کرد: خانه های خدا در پیروزی انقلاب و بعد از آن، نقش مهمی ایفا کردند و همچنان این روند تداوم دارد.

 

وی اظهار امیدواری کرد تا دستگاه های عضو کمیته مساجد دهه فجر استان مازندران در سال جاری علاوه بر برنامه پیشنهادی از سوی ستاد دهه فجر کشور و استان نسبت به برپایی برنامه های شاد و نشاط آور در مساجد استان گام موثری بردارند.