نقش ائمه جماعت کانون های فرهنگی هنری مساجد همانند پیامبر هدایت به سوی ارزش ها است
نقش ائمه جماعت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد همانند پيامبر هدايت به سوي ارزش ها است
امام جمعه بهنمیر:

نقش ائمه جماعت کانون های فرهنگی هنری مساجد همانند پیامبر هدایت به سوی ارزش ها است

حجت الاسلام شريف تبار در جمع ائمه جماعات کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بهنمير شهرستان بابلسر، نقش ائمه جماعت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد را همانند پيامبر هدايت به سوي ارزش ها و تاثيرگذار در جامعه دانست.
شناسه خبر : 43518 تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «محمدحسن شریف تبار»، امام جمعه بهنمیر و حجت الاسلام «اسماعیل کعبه ای»، کارشناس روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران، شامگاه گذشته جمعه (16 دی) در جمع ائمه جماعات کانون های فرهنگی هنری مساجد بهنمیر شهرستان بابلسر حاضر شدند و به تشریح وظایف ائمه جماعت و فعالیت های کانون های مساجد پرداختند.

 

حجت الاسلام شریف تبار طی سخنانی اظهار کرد: ائمه جماعت با روی باز شنوای مشکلات هستند و همچنین خود نیز به بیان مشکلات می پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) با تمام سختی ها برای رسالتی که خدا به عهده او گذاشت اندکی کوتاهی و سهل انگاری نکرد و پیگیر ادامه رسالت و فعالیت های خویش بود و ائمه جمعه و جماعت نیز این روند را ادامه می دهند، بیان کرد: نقش ائمه جماعت کانون های فرهنگی هنری مساجد را همانند پیامبر هدایت به سوی ارزش ها و تاثیرگذار در جامعه دانست و اهتمام ویژه به این مهم تاکید کرد.

 

حجت الاسلام شریف تبار ابراز کرد: افرادی که در نماز جمعه شرکت می کنند، 70 هزار فرشته این شخص نمازگزار را بدرقه و استقبال می کنند و این بیانگر اهمیت نماز جمعه و شرکت در این عبادت سیاسی اجتماعی است.

 

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام کعبه ای نیز به چگونگی تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و اظهار کرد: دشمنان تاکنون با راه اندازی تهاجم نظامی و جنگ اقتصادی توانستند به اهداف شوم خویش دست یابند اما تهاجم فرهنگی بسیار خطرناک تر از تهاجم های گذشته است.

 

وی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به مصوبه شماره 302 شورای انقلاب فرهنگی در 18 اسفند سال 1371 بر اساس منویات مقام معظم رهبری جهت مقابله با تهاجم فرهنگی تشکیل شد تا در برابر تهاجم فرهنگی منحط غرب ایستادگی کنند و با توجه به اهمیت مساجد، کانون های فرهنگی هنری مساجد در جوار خانه های خدا بر زمین تاسیس شدند.

 

حجت الاسلام کعبه ای گفت:  بیش از 25 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور تاکنون تشکیل شدند که از این تعداد، یکهزار و 203 باب در استان مازندران قرار دارند و از این تعداد مراکز، شهرستان بابلسر دارای 57 کانون فرهنگی هنری مساجد و بهنمیر 18 کانون است.

 

وی با اشاره به اهمیت ائمه جماعات کانون های فرهنگی هنری مساجد از آنها به عنوان بازوان مهم و تاثیرگذار در کانون های مساجد یاد کرد و افزود: ائمه جماعت در انتخاب مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی دارند و همچنین می توانند فعالیت های کانون های مساجد را راهبری نمایند.

 

حجت الاسلام کعبه ای اظهار کرد: در تمام روستاهای بالای هزار نفر جمعیت و شهرها کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند کانون های مساجد تشکیل شوند و همچنین باید کانون های فرهنگی هنری مساجد مجوز الکترونیکی دریافت کنند.

 

بر اساس این گزارش: این نشست صمیمانه با پرسش و پاسخ ائمه جماعات کانون های فرهنگی هنری مساجد بهنمیر شهرستان بابلسر همراه بود.