شب یلدا و ترویج سیره فاطمی در کانون‌های مساجد مازندران/از برپایی نمایشگاه «کوچه مادری» تا دستگیری از نیازمندان
شب يلدا و ترويج سيره فاطمي در کانون‌هاي مساجد مازندران/از برپايي نمايشگاه «کوچه مادري» تا دستگيري از نيازمندان

شب یلدا و ترویج سیره فاطمی در کانون‌های مساجد مازندران/از برپایی نمایشگاه «کوچه مادری» تا دستگیری از نیازمندان

کانون‌هاي مساجد استان مازندران با توجه به تقارن شب يلداي امسال با ايام فاطميه، ضمن دستگيري از نيازمندان اقدام به برگزاري برنامه‌هاي مختلف از جمله برپايي نمايشگاه «کوچه مادري» کردند تا از اين منظر در ترويج سيره فاطمي نقش‌آفرين باشند.
شناسه خبر : 43077 تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برنامه های متعددی را در دستور کار دارند؛ در این راستا و با توجه به تقارن شب یلدای امسال با ایام فاطمیه، فعالیت های مشترکی در سطح استان در حال اجرا است که در گفت و گو با چند تن از مدیران کانون های مساجد مازندران، این اقدامات خیرخواهانه را مرور می کنیم:

«سید امین هاشمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید صمصام طور مسجد جامع سیمرغ از برگزاری شب یلدا فاطمی به همت این کانون خبر داد و گفت: توزیع سبد کالا و مشارکت در جشن شب یلدای فاطمی با حضور دختران دانش آموز 13 سال شهرستان سیمرغ از جمله فعالیت های این کانون برای این مناسبت محسوب می شوند.

 

«نجیبه رضایی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای مصلی فرح آباد بیان کرد: برگزاری جشن یلدایی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی با ترویج فرهنگ فاطمی به همت این کانون تدارک دیده شد که در عصر گذشته سه شنبه (29 آذر) با استقبال خوب اقشار مختلف مردم روبرو شد.

 

همچنین «ابوالفضل گران»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد جامع پل سفید ابراز کرد: تهیه اقلام برای نیازمندان و ایتام بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در شب یلدا از فعالیت های این کانون در این مناسبت به شمار می آید که خیرین می توانند به تاسی از حضرت فاطمه زهرا(س) جهت سهیم شدن در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

 

«محمد امامی»، مدیر کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا میرودپشت مسجد امام حسن عسگری شهرستان بابل با اشاره به اجرای طرح لبخند یلدایی1401 در روستای میرودپشت این شهرستان گفت: تاکنون خیرین زیادی برای اجرای این طرح مشارکت داشتند و دستگیری و نشاندن لبخند بر لب های خانواده های کم برخوردار ادامه دارد تا به فضل الهی مروج فرهنگ فاطمی باشیم.

 

«افسر گلعلی پور»، مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) مسجد صاحب الزمان(عج) رامسر از تدارک برنامه های متنوع جهت ایام فاطمیه خبر داد و افزود: دستگیری از نیازمندان و خواندن حدیث کسا از جمله فعالیت های این کانون جهت اشاعه فرهنگ فاطمی است و شب یلدای فاطمی سال جاری را با گرامیداشت یاد و نام حضرت صدیقه طاهره(س) برگزار می کنیم.

 

حجت الاسلام«سجاد امان»، امام جماعت کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد جامع کلاردشت از مشارکت این کانون در توزیع شیرینی و میوه در شب یلدای فاطمی بین نیازمندان و همچنین برگزاری محفل شعرخوانی و برپایی نمایشگاه با عنوان «کوچه های مادری» در ایام فاطمیه خبر داد.

 

«زین الله چمانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری معراج مسجد رسول اکرم(ص) ارطه از توزیع سبد کالا بین خانواده های کم برخوردار در شب یلدا فاطمی خبر داد و گفت: تقدیم ثواب ختم قرآن به روح حضرت فاطمه(س) و سردار دل ها از برنامه های تدارک دیده شده به همت این کانون در ایام فاطمیه محسوب می شوند.

 

گفتنی است، کانون های فرهنگی هنری مساجد دیگر دیار علویان نیز با اجرای برنامه های متعدد در ایام فاطمیه و یلدا فاطمی بر تبیین و ترویج فرهنگ فاطمی تاکید دارند و برگزاری برنامه در چنین مناسبت هایی را برای اقشار مختلف مردم به ویژه نسل آینده جامعه تاثیرگذار و ارزشمند می دانند.