شهرستان نکا پایلوت آموزش فنی و حرفه‌ای در کانون‌های مساجد مازندران شد
شهرستان نکا پايلوت آموزش فني و حرفه‌اي در کانون‌هاي مساجد مازندران شد

شهرستان نکا پایلوت آموزش فنی و حرفه‌ای در کانون‌های مساجد مازندران شد

شهرستان نکا، به عنوان پايلوت آموزش فني حرفه‌اي در کانون‌هاي مساجد استان مازندران انتخاب شده و در آينده نزديک تفاهم‌نامه برگزاري دوره‌هاي آموزشي با رويکرد اشتغال‌زايي در کانون هاي مساجد استان با سازمان فني و حرفه‌اي به امضا مي رسد.
شناسه خبر : 42895 تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: «مهدی روحی»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا با حضور منتخبین مدیران کانون های فرهنگی هنری این شهرستان با معاون فنی و حرفه ای نکا دیدار و گفت و گو داشت.

 

روحی در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: 95 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان نکا تاسیس شدند که فعالیت های مختلف هنری، اجتماعی، فرهنگی، قرآنی و ... را در دستور کار دارند.

 

وی بیان کرد: فنی و حرفه ای می تواند یاری رسان کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد و آموزش های مورد نیاز را به فعالین کانون های مساجد ارائه دهد و با این رویکرد، می توان جوانان و نوجوانان را به مسجد سوق داد.

 

روحی افزود: با آموزش توسط فنی و حرفه ای، می توان علاوه بر استعدادیابی و هم خدمت به خلق، کارآفرینی را نیز ایجاد کرد و به اهداف ارزشمندی دست یافت.

 

وی گفت: در قالب تفاهم نامه با فنی و حرفه ای می توان به خروجی های خوبی رسید و علاوه بر تاثیرگذاری در کانون های فرهنگی هنری مساجد در جامعه نیز شاهد برکات آن بود.

«مهدی عالی پور»، مسئول آموزش  مرکز آموزش فنی و حرفه ای نکا نیز در این دیدار به نیازسنجی به عنوان یکی از اهداف مهم تفاهم نامه بین کانون های فرهنگی هنری مساجد و فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: نیازسنجی در روستاها و شهرها برای دادن آموزش های لازم، ضرورت دارد.

 

وی اظهار کرد: آموزش توسط فنی و حرفه ای باید در راستای کارآفرینی و اشتغالزایی باشد و همچنین نقشه راه داشته باشیم.

 

عالی پور با اشاره به اینکه آموزش توسط فنی و حرفه ای رایگان نیست، بیان کرد: آموزش های مختلفی نظیر صنایع دستی، تاسیسات و ... را می توان به افراد علاقه مند در کانون های فرهنگی هنری مساجد بین گروه سنی 15 تا 40 سال را ارائه داد و شهرستان نکا پایلوت آموزش فنی حرفه ای در کانون های فرهنگی هنری مساجد شود.

گفتنی است، همچنین از حجت‌الاسلام «هادی مختاری»، مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الائمه نکا از مدیران فعال در رویداد ملی فهما در این دیدار تجلیل بعمل آمد.