مروری بر فعالیت‌های گروه سرود کانون سیدالشهدا (ع) میرودپشت/از پرورش استعدادهای مسجدی تا افتخارآفرینی در جشنواره سرود بسیج
مروري بر فعاليت‌هاي گروه سرود کانون سيدالشهدا (ع) ميرودپشت/از پرورش استعدادهاي مسجدي تا افتخارآفريني در جشنواره سرود بسيج

مروری بر فعالیت‌های گروه سرود کانون سیدالشهدا (ع) میرودپشت/از پرورش استعدادهای مسجدی تا افتخارآفرینی در جشنواره سرود بسیج

گروه سرود کانون سيدالشهداء ميرودپشت مسجد امام حسن عسگري(ع) شهرستان بابل تاکنون در قالب اجراها و فعاليت‌هاي مختلف، نقش بسزايي در پرورش استعدادهاي مسجدي داشته و از سوي ديگر موفق به کسب رتبه اول در جشنواره سرود بسيج شده است.
شناسه خبر : 42772 تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۵

«محمد امامی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران اظهار کرد: گروه سرود سیدالشهدا روستای میرودپشت شهرستان بابل از سال 1385 در این روستا با مدیریت رضا دماوندی و مرتضی فاضل زاده آغاز به فعالیت کرد و با جذب نوجوانان عرصه فعالیت این گروه را در برنامه های مختلف روستا مهیا کرده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء میرودپشت مسجد امام حسن عسگری(ع) بابل بیان کرد: با گذشت زمان در سال 1395، مانی رستمی، محمدجواد نوباغی، مهیار کاظمی، علی اصغر شجاعی، علی عزیزتبار، طاها عیسی پور، محمدامین قربان پور، امیرعلی عزیزتبار، امیراحمد و محمد طاها احمدزاده، امیرمحمد کاظمی، محمدحسین قربانپور، امیرعلی صفرزاده و پارسا غلامعلی زاده از نوجوانان دیگر خوش ذوق روستا در گروه سرود عضو شدند و با مدیریت و مربیگری جدید محمد امامی(مدیر کانون)، نعمت الله عزیزتبار و حجت الاسلام «محمد نوباغی»، این گروه جانی دوباره گرفته و طنین دلنشین سرود این گروه دوباره مهمان خانه های اهالی شد.

وی ابراز کرد: گروه سرود سیدالشهدا کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء میرودپشت مسجد امام حسن عسگری(ع) بابل همواره در ایام سخت کرونا  وهمچنین در مناسبت های ملی و مذهبی، اعیاد غدیر، نوروز و... پیش قدم بوده و با راه اندازی کاروان ها و جُنگ های متعدد شادی در روستاهای میرودپشت، سیاهکلامحله، روشن آباد و هریکنده لبخند رضایت را بر لب های اهالی می نشانند.

امامی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این گروه سرود انسجام بخشی و یک دل شدن بیشتر بین بچه های مسجد و تقویت روحیه آنها بوده و تاکنون به تحقق این مهم با تلاش های بسیار رسیده است، گفت: همچنین این گروه به فضل الهی، یکدل و یک صدا برای رسیدن به هدف اصلی گروه که رشد و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران است اهتمام ویژه دارند.

وی  بیان کرد: یکی از چشم اندازهایی که اعضای این گروه برای خود ترسیم کردند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند، این است که به امید خدا بتوانند روزی پرچم دار و مروج فرهنگ ناب محمدی در بین ملل مختلف باشند و همچنین بتوانند با سرودن و اجرای سرودهای ناب، چشم و گوش های محروم از اسلام ناب محمدی را بیدار و شنوا کنند.

امامی تصریح کرد: امور فرهنگی شهرداری بابل نیز از گروه سرود سیدالشهدا روستای میرودپشت شهرستان بابل دعوت بعمل آورد و از اعضای این گروه در برنامه های سطح شهر نیز استفاده می نماید.

وی با اشاره به اینکه این گروه سرود در (26 آبان) در جشنواره سرود بسیج شهرستان بابل شرکت کرد، افزود: با اجرای زنده سرود با عنوان «تو بمان» مفتخر به کسب رتبه اول در این جشنواره شد.

 

امامی با بیان اینکه از بین اعضای این گروه نیز مانی رستمی، محمدجواد نوباغی و مهیار کاظمی به گروه  منتخب استانی راه یافتند اظهار امیدواری کرد تا این گروه با عنایت خدا همواره در مسیر خود ثابت قدم باشد و افتخارات بیشتری را برای روستای میرودپشت کسب نماید. 

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء میرودپشت مسجد امام حسن عسگری(ع) شهرستان بابل یکی از کانون های بسیار فعال در سطح استان و حتی کشور با یکهزار و 357 عضو در روستای ميرودپشت دهستان گنج افروز این شهرستان واقع است که  در سال 1398 در قالب رویداد ملی فهما، کانون شایسته تقدیر کشوری در رشته اوقات فراغت با 12هزار و 692 امتیاز معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت و در سال 1399 و 1400 نیز در رواق کتاب، کانون شایسته تقدیر در سطح کشور شد.