اهتمام کانون های مساجد مازندران جهت شرکت در مرحله مقدماتی اولین المپیاد بچه های مسجد
اهتمام کانون هاي مساجد مازندران جهت شرکت در مرحله مقدماتي اولين المپياد بچه هاي مسجد

اهتمام کانون های مساجد مازندران جهت شرکت در مرحله مقدماتی اولین المپیاد بچه های مسجد

اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران اهتمام ويژه اي جهت شرکت در مرحله مقدماتي اولين المپياد بچه هاي مسجد در بازه زماني 26 تا 30 آذر ماه دارند.
شناسه خبر : 42744 تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران همواره جهت شرکت در مسابقات، المپیادها و ... اهتمام فراوانی دارند که مسابقات قرآنی «مدهامتان» نمونه بارزی بر این مدعا است.

 

بر اساس این گزارش: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در مرحله مقدماتی اولین المپیاد بچه های مسجد در بازه زمانی 26 تا 30 آذر ماه  که توسط معاونت فرهنگی ستاد ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور تدارک دیده شده، حضور فعالی خواهند داشت و  توضیحات مربوط به نحوه برگزاری مراحل بعدی در آینده ارائه خواهد شد.

 

برپایه این گزارش: مرحله مقدماتی اولین المپیاد بچه های مسجد به این صورت است که در هر کانون فرهنگی هنری باید یک تیم چهار نفره از فعالین و مربیان کانون که حتما عضو سامانه بچه های مسجد باشند در ابتدا تشکیل شود و در مرحله دوم یک نفر به نمایندگی از اعضا وارد سامانه جامع آموزشی ستاد کانون­های مساجد (Lms) « https://lms.fahma.org» در سایت بچه های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir شده و بقیه اعضا را وارد سامانه کند و بعد از آن به سوالات چند گزینه ای و تشریحی جواب دهد و همچنین مشورت با اعضای گروه برای پاسخ به سوالات به ویژه سوالات تشریحی در این المپیاد مجاز است.

 

این گزارش می افزاید: چهار عرصه «فکر، علم، زندگی و معنویت» به عنوان عرصه­های مهم الگوی راهبردی اسلامی- ایرانی پیشرفت (سند بالادستی برای همه اسناد برنامه­ای و چشم اندازی کشور) مبنای انتخاب منابع آزمون قرار گرفته است.

 

در این گزارش تصریح می شود: سوالات آزمون از کتاب های «دغدغه های فرهنگی» از انتشارات صهبا، «ارتباط موثر» از انتشارات ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد و «تشکیلات (چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟)» نوشته اسماعیل فخریان طراحی شده است و همچنین فیلم های «راهکارهای مدیریت فرهنگی مسجد»  از دکتر  عرب اسدی و «اخلاق اسلامی و هنر با هم زیستن»  از حجت الاسلام سعیدی آریا در سامانه آموزشی بچه های مسجد بارگذاری شده است و علاقه مندان برای شرکت در آزمون ملزم به رجوع این منابع هستند و همچنین باید به دانش روز آگاهی لازم را داشته باشند.

 

گفتنی است، یکهزار و 202 کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران از رامسر، غربی ترین شهرستان استان تا گلوگاه، شرقی ترین شهرستان دیار علویان تاسیس شده اند که تعدادی از آنها در مناطق صعب العبور قرار دارند اما با این وجود در عرصه های مختلف هنری، اجتماعی، فرهنگی، قرآنی، فعالیت های عام المنفعه و ... برنامه های متعددی را طی سال در دستور کار دارند.