صیانت از منابع طبیعی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد یاری رسان تداوم توسعه پایدار است
صيانت از منابع طبيعي توسط کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ياري رسان تداوم توسعه پايدار است
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران:

صیانت از منابع طبیعی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد یاری رسان تداوم توسعه پایدار است

حجت الاسلام نعمتي گفت: صيانت از منابع طبيعي توسط کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مي تواند به چرخه اقتصاد و توسعه پايدار کمک کند.
شناسه خبر : 42296 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران، امروز پنجشنبه (26 آبان) با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری و سرهنگ «مجید ذکریایی»، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران، جهت تعامل و انعقاد تفاهم نامه دیدار و گفت و گو داشتند.  

 

حجت الاسلام نعمتی در این دیدار طی سخنانی به تشریح وظایف کانون های فرهنگی هنری مساجد پرداخت و کانون های مساجد را یاری رسان خوبی برای حفظ منابع طبیعی عنوان کرد.

 

وی افزود: گستره کاری منابع طبیعی و آبخیزداری بسیار است اما نیروهای کمی در اختیار دارند و با توجه به وجود بسیار نیروی انسانی متعهد در کانون های فرهنگی هنری مساجد، منابع طبیعی و آبخیزداری با آموزش آنها می تواند به اهداف خود جهت صیانت از منابع طبیعی دست یابد.

 

حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر فعالیت های فرهنگی، هنری و ... در ایام شیوع کرونا، اعضای تاثیرگذار این مراکز نظیر امام جماعت، فرمانده پایگاه بسیج و ... پای کار جهت عدم شیوع ویروس کرونا آمند و اقدامات مهم و تاثیرگذاری را انجام دادند.

 

وی بیان کرد: بیش از 700 کانون روستایی در استان مازندران وجود دارند که تعداد زیادی از آنها در کنار جنگل ها قرار گرفته اند و با آموزش و ساماندهی اعضای این کانون ها که با ارزش های انقلاب و مساجد عجین هستند، می توانند در خاموش کردن آتش در جنگل ها و صیانت از منابع طبیعی همکاری خوب و گسترده ای با منابع طبیعی و آبخیزداری داشته باشند.

 

حجت الاسلام نعمتی ابراز کرد: صیانت از منابع طبیعی  توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند به چرخه اقتصاد و توسعه پایدار کمک کند و همچنین با ریل گذاری فعالیت های فرهنگی نظیر مسابقات کتابخوانی با موضوع منابع طبیعی، حفظ منابع طبیعی فرهنگ سازی شود.

 

وی با اشاره به اینکه نهادینه شدن یک ارزش نیاز به زمان دارد، گفت: با انگیزه دادن به نیروهای انسانی و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی  می توان به هم افزایی رسید.