فعالیت‌های کانون‌های مساجد مازندران به مناسبت 19 مهر/ از تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا تا تقدیر از زحمات نیروی انتظامی
فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد مازندران به مناسبت 19 مهر/ از تجديد پيمان با آرمان‌هاي شهدا تا تقدير از زحمات نيروي انتظامي

فعالیت‌های کانون‌های مساجد مازندران به مناسبت 19 مهر/ از تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا تا تقدیر از زحمات نیروی انتظامی

19 مهر سالروز بيانات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) درباره کانون‌هاي مساجد در جمع روحانيون استان خراسان شمالي» است، در اين راستا کانون‌هاي مساجد مازندران برنامه‌هاي متعددي از جمله تقدير از خانواده شهدا و نيروي انتظامي را در دستور کار خود قرار دادند.
شناسه خبر : 41381 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۸

به گزارش  ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: 19 مهر ماه «سالروز بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) درباره کانون های مساجد در جمع روحانیون استان خراسان شمالی» است که امسال این ایام با هفته وحدت و ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی، پیامبر مکرم اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) مصادف شده است، در این راستا باید از این ایام در راستای نشر معارف دین و تبیین جایگاه مسجد بیش از پیش بهره مند شد.

 

بر اساس این گزارش: منویات حکیمانه و مدبرانه معظم‌له در 19 مهرماه، فرصتی مغتنم و ارزشمند جهت هم افزایی کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج و بهره گیری از توانمندی های متقابل این دو نهاد تاثیرگذار در جامعه محسوب می شود.

 

امروز باید نسل جوان را به عنوان آینده سازان جامعه با برگزاری برنامه‌های متنوع بر اساس نیازسنجی‌های دقیق تربیت کرد تا تا نیروهای متعهد و ارزشی برای کشور جمهوری اسلامی ایران پرورش یابند، این هدف مهم با برنامه های متنوع به همت اعضای کانون های مساجد دیار علویان در این ایام رنگ و بوی 

 

در این راستا فعالیت های متنوع در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در عرصه‌های هنری، اجتماعی، فرهنگی، قرآنی، کتابخانه و همچنین عام المنفعه به ویژه در زمان شیوع کرونا با تهیه و توزیع ماسک، ضدعفونی محلات و معابر، دستگیری از خانواده های کم برخوردار و  فعالیت های مانا و ارزشمندی را برای اقشار مختلف مردم ارائه دادند و می دهند.

 

 یکهزار و 201 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مازندران تاکنون تاسیس شدند که از این تعداد  729  کانون روستایی هستند و کانون های روستایی با توجه به تعداد کم نهادهای فرهنگی و هنری در روستاها علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت در عرصه هایی نظیر اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی نیز منشا خدمات بسیاری هستند.

 

برپایه این گزارش: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران و کانون های مساجد این استان جهت گرامیداشت 19 مهر برنامه های متعددی نظیر تجدید پیمان با آرمان های والای شهدا و عطرافشانی مزار مطهر آنها، تجلیل از خانواده های صبور کبوتران خونین بال، تقدیر از زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، بازدید و سرکشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری دیار علویان و شرکت در برنامه های آنها نظیر «شب نشینی با شهدا» را در دستور کار دارند.

 

گفتنی است، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در 19 مهرماه 1391 در جمع روحانیون خراسان شمالی فرمودند«من سفارش‌ کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج... این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند فراهم کنید، مطالعه کنید. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌هاى فرهنگى، هنرى بروید و پذیراى جوان باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا».