روستای گلیرد جویبار میزبان جشنواره بومی و محلی با عنوان «ماریم» می شود
روستاي گليرد جويبار ميزبان جشنواره بومي و محلي با عنوان «ماريم» مي شود
به مناسبت روز ملی روستا و عشایر:

روستای گلیرد جویبار میزبان جشنواره بومی و محلی با عنوان «ماریم» می شود

روستاي گليرد شهرستان جويبار ميزبان جشنواره بومي و محلي با عنوان «ماريم» به مناسبت روز ملي روستا و عشاير با همکاري فرمانداري و کانون فرهنگي هنري شهيد عينعلي قنبريان گليردي اين شهرستان مي شود.
شناسه خبر : 41258 تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۹

به گزارش ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: ۱۵ مهر ماه به عنوان روز ملی روستا و عشایر در تقویم رسمی کشور جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است که برنامه های متنوعی در این روز در روستاها به ویژه در کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی اجرا می شود.

 

براساس این گزارش: روستای گلیرد شهرستان جویبار میزبان جشنواره بومی و محلی «ماریم» در زبان مازندرانی به معنای بوته هندوانه، خربزه، کدو و غیره به مناسبت روز ملی روستا و عشایر از ساعت 9 صبح تا 17 عصر جمعه (15 مهر) با همکاری فرمانداری و کانون فرهنگی هنری شهید عینعلی قنبریان گلیردی این شهرستان است.

 

برپایه این گزارش: برگزاری نمایشگاه با موضوعات صنایع دستی، گردشگری، لباس بومی محلی، خط و نقاشی، طناب کشی بین 70 روستای شهرستان جویبار، گل و گیاه، غذای بومی محلی، مسابقه نقاشی به مناسبت روز کودک در 16 مهر، مسابقه ورزش زورخانه ای، تجلیل از ورزشکاران، پخت آش محلی جهت پذیرایی از سه هزار نفر و اجرای موسیقی محلی از برنامه های درنظر گرفته شده در این جشنواره بومی و محلی هستند.

 

گفتنی است، یکهزار و  201 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مازندران تاکنون تاسیس شدند که از این تعداد  729  کانون روستایی هستند که در عرصه های مختلف نظیر اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی فعالیت دارند.