کانون های فرهنگی هنری مساجد بستری مناسب برای تربیت و رشد قرآن آموزان هستند
کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بستري مناسب براي تربيت و رشد قرآن آموزان هستند
مدیرکانون پنج تن آل عبا هادی شهر و داور قرآنی عنوان کرد:

کانون های فرهنگی هنری مساجد بستری مناسب برای تربیت و رشد قرآن آموزان هستند

محمودي با اشاره به اينکه مساجد و کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با حمايت از قرآن آموزان بستري مناسب براي رشد قرآن آموزان هستند اظهار کرد: مسابقات قرآني مدهامتان مشوقي براي گرايش بيشتر به سمت کلام وحي و معجزه پيامبر(ص) مي شود.
شناسه خبر : 40885 تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۵۴

«علی اصغر محمودی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا مسجد شهدا شهر هادی شهر برنامه های متعددی را برای پرورش نیروهای قرآنی به ویژه برای نوجوانان در دستور کار دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا مسجد شهدا هادی شهر درباره نقش مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد  در روی آوردن به فراگیری و عمل به دستورات کلام وحی بیان کرد: مسجد و کانون های مساجد در چند مرحله نقش بسیار موثر و بزرگی دارند که اولین مرحله آن، رشد عزیزان قرآنی در مسجد و کانون فرهنگی هنری مساجد است که موجب ایجاد ذوق بچه ها از مسجد و کانون های مساجد و بستری مفید و بزرگ برای رشد قرآنی بحساب می آید و در مرحله دوم مسجد و کانون مساجد با حمایت از قرآن آموز و آماده کردن بستر مناسب برای رشد قرآن آموزان هستند.

محمودی ابراز کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان مشوقی برای گرایش بیشتر به سمت قرآن می شود و همه قرآن آموزان به ویژه کسانی که از سن نوجوانی شروع می کنند و آمادگی زیادی دارند، مسابقات مدهامتان بستری مناسب برای نشان دادن فعالین قرآنی در عرصه قرآنی است.

 

وی با قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان، افزود: شرکت کنندگان و برندگان این مسابقات باید بیشتر تشویق شوند تا علاوه بر شرکت در دوره های دیگر مدهامتان، خود را برای کسب امتیازات بیشتر آماده سازند.

 

محمودی، نخبگان قرآنی کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا هادی شهر را «سید عطا بابایی» ۱۱ ساله حافظ کل و نفر اول در سال گذشته مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان، «محمد مهدی هدایتی» ۱۴ ساله رشته ترتیل و حافظ و قاری ممتاز، «محمد حسین علی پور»، قاری و دارنده مقام اول مسابقات بسیج و دانش آموزی و مقام اول مسابقات دانش آموزی و بسیج و سازمان تبلیغات، «فتاح محسن زاده» حافظ ۵ جز و نفر اول مسابقات اذان ۹ ساله، «محمد حسام نوری» نفر اول مسابقات بسیج استان ۱۰ ساله، «سید محمد جواد رسولی» ۱۵ ساله نفر اول مسابقات اوقاف نفر برتر رشته تجوید، «فاطمه باکویی» حافظ سه جز قرآن کریم و دارای مدرک سطح ۳ قرائت ۸ ساله، «ابوالفضل حسین پور» حافظ روشندل ۱۶ ساله نفر دوم مسابقات کشور در سال ۱۴۰۰، «طاها زراعتی» 15 ساله و نفر اول مسابقات دانش آموزی و بسیج بالای ۱۴ سال و عضو گروه تواشیح و هم خوانی یاس نبی» اعلام کرد.

 

وی بیان کرد: به عنوان مربی و خادم قرآن، داور و قاری به مدت ۲۲ سال تدریس می کنم و حدود ۱۵ سال هم در مسابقات مختلف شرکت و مقام اول استان مازندران در رشته تحقیق و مقام اول در رشته ترتیل را کسب کردم که در حال حاضر هم کلاس روخوانی روانخوانی و هم تجوید و تفسیر و صوت و لحن را آموزش می دهم که در سه دارالقرآن شهرهای بابل، بابلسر و هادی شهر و در سه مسجد در روستاهای تابعه در حال تدریس و آموزش کلام وحی هستم.

 

این داور قرآنی با اشاره اینکه محوریت آموزش ها به نوجوانان اختصاص دارد، تصریح کرد: این گروه سنی استقبال بسیار خوبی برای یادگیری معجزه پیامبر(ص) دارند و توجه به آنها که آینده سازان جامعه هستند، تضمین کننده موفقیت و تعالی کشور جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

محمودی ابراز کرد: ترتیل خوانی در منازل، گرفتن جشن تولد، به اردو بردن زیارتی و سیاحتی از جمله مشوق های خوب برای جذب نوجوانان به سمت قرآن می شود حتی کلاس های قرآنی در دل طبیعت برگزار می شود که مانایی و تاثیرگذاری شگرفی در یادگیری کلام وحی دارد و موجب استقبال بیشتر شده است.

 

وی گفت: آموزش قرآن فقط محدود به کلاس و حضور فیزیکی نیست بلکه در گروه های مجازی، مرور و یادگیری کلام وحی ادامه می یابد و خانواده ها نیز در این گروه های مجازی شرکت می کنند.

محمودی با اشاره به اینکه مادران و پدران نیز همپای فرزندان خود به فراگیری قرآن می پردازند و این والدین تا سطح سه علوم قرآنی را از سازمان تبلیغات اسلامی گرفتند اظهار کرد: یادگیری کلام وحی توسط فرزندان، مشوق مهمی برای خانواده ها و اطرافیان جهت روی آوردن به یادگیری قرآن بوده که خانواده قرآنی را موجب شده است.

این فعال قرآنی ابراز کرد: بر اساس استعداد، راهنمایی در ورود به یادگیری قرآن در چه زمینه ای برای فراگیران معجزه پیامبر(ص) صورت می گیرد که «سید محمدجواد رسولی» با 15 سال سن طبق عمل به سفارش های من به عنوان مربی از اساتید تجوید و ترتیل است.

 

وی گفت: برخی از نخبگان قرآنی را که تاکنون تعلیم کلام وحی دادم علاوه بر نخبه بودن در زمینه قرآن، در رشته های ورزشی و ...، رتبه های خوبی را به خود اختصاص دادند و پرورش جسم و روح را به صورت توام انجام می دهند.

محمودی اظهار کرد: دانش آموزان و فراگیران کلام وحی علاوه بر یادگیری، خود نیز به آموزش تفسیر قرآن و داستان های قرآنی می پردازند که این امر برای آنها جالب و مشوق محسوب می شود.

 

این مدرس قرآن ابراز کرد: انس و الفت با قرآن برکات بسیاری نظیر اعتماد به مردم و حفظ آبرو دارد که خرسند از کسب چنین برکاتی در زندگی هستم و خدا را شکر می کنم که در مسیر کلام وحی گام بر می دارم.

 

محمودی با قدردانی از حمایت های معنوی و مالی مسئولین و خانواده ها، تصریح کرد: در مسابقات مدهامتان سال گذشته، 10 نفر از کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا مسجد شهدا هادی شهر شرکت کردند و در سال جاری، 30 نفر در این مسابقات قرآنی شرکت خواهند کرد که «سید عطا بابایی» و «محمدحسین علی پور» و «محمد مهدی هدایتی»،  سه قرآن آموز و عضو این کانون بودند که به مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان راه یافتند.

 

وی تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا مسجد شهدا با 90 عضو در روستای قادی محله شهر هادی شهر شهرستان بابلسر واقع است و به برگزاری برنامه در مناسبت های مذهبی و ملی و همچنین فعالیت های قرآنی اهتمام ویژه دارد.