مروری بر فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان مازندران در اربعین/ از برپایی موکب در کربلای معلی تا میزبانی از جاماندگان اربعین حسینی
مروري بر فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد استان مازندران در اربعين/ از برپايي موکب در کربلاي معلي تا ميزباني از جاماندگان اربعين حسيني

مروری بر فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان مازندران در اربعین/ از برپایی موکب در کربلای معلی تا میزبانی از جاماندگان اربعین حسینی

کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مازندران در راستاي انتقال فرهنگ اربعين حسيني فعاليت‌هاي متعددي نظير برپايي موکب، اطعام، عزاداري و ميزباني از آيين پياده‌روي جاماندگان اربعين را در دستور کار قرار دادند و جلوه اي مانا از عشق و ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسين(ع) نشان دادند.
شناسه خبر : 40846 تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان مازندران: کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در مناسبت های مختلف مذهبی برای انتقال فرهنگ اهل بیت (ع)، همواره فعالیت های متعددی را به منصه ظهور گذاشتند که یکی از آنها در حماسه اربعین جلوه گر شد و کانون های مساجد این استان جهت انتقال فرهنگ اربعین حسینی برنامه های متعددی نظیر برپایی موکب، اطعام، عزاداری را در دستور کار قرار دادند که جلوه ای مانا از عشق و ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

در ادامه فعالیت‌های  تعدادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان در اربعین حسینی را با یکدیگر مرور می کنیم:

«علی فضل الله پور عزیزی»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن عسگری(ع) دهستان عزیزک بابلسر از برپایی موکب، عزاداری در سوگ حضرت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفای آن حضرت و پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی  خبر داد.

 

«رضا بابایی»، مدیر کانون فرهنگی هنری نیمه شعبان مسجد جامع شهرستان گلوگاه اظهار کرد: مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء تا آخر صفر به همراه سخنرانی و مداحی به ویژه در اربعین حسینی از برنامه های این کانون جهت انتقال فرهنگ عاشورا محسوب می شوند.  

 

«امید شکری»، مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل بیان کرد: برپایی موکب و چایخـــانه در اربعین و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت از فعالیت های این کانون جهت مانایی اهداف نهضت عاشورا بود.

«قنبرعلی حسین جان زاده لداری»، مدیر کانون فرهنگی هنری امامزاده عباس بابل، برپایی موکب، اطعام دهی و عزاداری باشکوه در آستان مقدس این امامزاده را از جمله فعالیت های این کانون در اربعین عنوان کرد.  

«مسلم کردی فرامرزی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مهدیه سوادکوه شمالی ابراز کرد: برپایی موکب و پیاده روی جاماندگان اربعین ازجمله فعالیت های این کانون در اربعین به شمار می آیند که با استقبال آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به عنوان آینده سازان جامعه روبرو شد.

«علی اصغر محمودی»، مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا هادی شهر گفت: برپایی دو موکب، پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، اطعام دهی و عزاداری از برنامه های این کانون در اربعین حسینی به همت اعضای این کانون بودند.

«سید امین هاشمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید صمصام طور شهرستان سیمرغ برپایی موکب به همراه پذیرایی، پویش مشق احسان جهت جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی برای دانش آموزان کم برخوردار و خدمات رسانی به عزاداران حسینی از جاماندگان پیاده روی اربعین در عراق و سوگواری برای ثارالله(ع) و 72 تن از یاران باوفای آن امام همام را از جمله فعالیت های این کانون در اربعین حسینی برشمرد.

گفتنی است، کانون های فرهنگی هنری مساجد دیگر استان مازندران از شهرستان رامسر در غرب استان تا شهرستان گلوگاه در شرق دیارعلویان برنامه های متعددی را جهت تعظیم شعائر اسلامی و الگو قرار دادن «هیهات منا الذله» امام حسین(ع) در اربعین حسینی تدارک دیدند که همه آنها جهت ترویج و نهادینه کردن نهضت حسینی بین آحاد جامعه به ویژه آینده سازان جامعه صورت گرفت.