فعالیت‌های کانون شهید صمصام‌طور سیمرغ در اربعین حسینی/ از برپایی موکب تا اجرای پویش مشق احسان
فعاليت‌هاي کانون شهيد صمصام‌طور سيمرغ در اربعين حسيني/ از برپايي موکب تا اجراي پويش مشق احسان

فعالیت‌های کانون شهید صمصام‌طور سیمرغ در اربعین حسینی/ از برپایی موکب تا اجرای پویش مشق احسان

هاشمي گفت: کانون فرهنگي هنري شهيد صمصام طور مسجد جامع سيمرغ در اربعين حسيني و ماه صفر برنامه هاي متعددي نظير برپايي موکب تا پويش مشق احسان را جهت تعظيم شعائر اسلامي و الگو قرار دادن «هيهات منا الذله» امام حسين(ع) تدارک ديده است.
شناسه خبر : 40797 تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۵۷

«سید امین هاشمی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری شهید صمصام طور مسجد جامع سیمرغ در مناسبت های مختلف به اشاعه ارزش ها و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت می پردازد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید صمصام طور مسجد جامع سیمرغ بیان کرد: این کانون در ماه محرم و صفر برنامه های متعددی را در دستور کار قرار داد تا شعائر اسلامی و فرهنگ عاشورا، نسل به نسل مانا بماند و «هیهات منا الذله» امام حسین(ع) به عنوان یک الگو باشد.

وی ابراز کرد: موکب کانون فرهنگی هنری شهید صمصام طور مسجد جامع شهرستان سیمرغ از روز گذشته چهارشنبه (23 شهریور) همزمان با 17 صفر برپا شد و تا یکشنبه (3مهر)  همزمان با 28 صفر دائر است که هیئت قاسم بن الحسن(ع) این شهرستان نیز مشارکت فعالانه در این موکب دارد.

هاشمی گفت: در این موکب علاوه بر پذیرایی با پخش شربت، آش گوشت، برنج، مداحی، سینه زنی، پویش مشق احسان جهت جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی برای دانش آموزان کم برخوردار و خدمات رسانی به عزاداران حسینی که از جاماندگان پیاده روی اربعین در عراق هستند اما قلب و روح آنها در کربلای معلی است، عزاداری در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران باوفای آن امام همام اجرا می شود.

وی اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری شهید صمصام طور مسجد جامع شهرستان سیمرغ با اجرای برنامه های متنوع به زبان هنر با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) برای آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان و بکارگیری  استعدادهای آنها در ساخت فلیم و کارهای هنری، آینده سازان متعهد و ارزشی را برای حفظ آرمان های ایران اسلامی و اهداف والای شهدا پرورش دهد.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری شهید صمصام طور مسجد جامع شهرستان سیمرغ با 250 عضو محوریت فعالیت های خود را برنامه های هنری، فرهنگی و قرآنی قرار داده و در سال 98 و 99 به عنوان کانون شایسته تقدیردر رواق فیلم در سطح کشوری و همچنین در سال 1400 در مرحله استانی توانست در بخش رواق فیلم حائز رتبه نخست شود .