فعالیت‌های کانون امامزاده عباس(ع) بابل؛ از برپایی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی تا اطعام
فعاليت‌هاي کانون امامزاده عباس(ع) بابل؛ از برپايي پياده‌روي جاماندگان اربعين حسيني تا اطعام

فعالیت‌های کانون امامزاده عباس(ع) بابل؛ از برپایی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی تا اطعام

کانون فرهنگي هنري امامزاده عباس(ع) بابل يکي از کانون هاي فعال مساجد مازندران است که در مناسبت‌هاي مختلف نظير ماه محرم و صفر برنامه‌هاي مختلفي نظير برپايي موکب، پياده‌روي جاماندگان اربعين حسيني تا اطعام دهي را تدارک ديده است.
شناسه خبر : 40744 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۸

«قنبرعلی حسینجان زاده لداری» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران اظهار کرد: پياده روی بزرگ جاماندگان اربعین حسینی دربندپی شرقی شهرستان بابل به سمت آستان مقدس امامزاده عباس(ع)  این شهرستان برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده عباس(ع) بابل با اشاره به اینکه سه مسیر برای رسیدن به آستان این امامزاده در نظر گرفته شده است، بیان کرد: مسیر شماره یک از آستان مقدس سید نظام الدین(ع) (پاشاامیر) به سمت آستان مقدس امامزاده عباس(ع)، مسیرشماره دو از مزار شهدای روستای زوارده و مسیر شماره سه ازامامزاده محمود ومحمد مشهدسرا هستند.       

وی با اشاره به اینکه ساعت حرکت پس از صرف صبحانه و قرائت زیارت عاشورا از 10 صبح به آستان مقدس امامزاده عباس(ع) بابل در اربعین حسینی است، ابراز کرد: حجت‌الاسلام منصوری فر از حوزه علمیه قم در پياده روی جاماندگان اربعین حسینی به سخنرانی و ذبیحی به مداحی می پردازند.

حسینجان زاده لداری، برپایی موکب حضرت ابوالفضل(ع)، سخنرانی، عزاداری، دسته روی در روز اربعین و اطعام دهی به همت کانون فرهنگی هنری آستان مقدس امامزاده عباس(ع) بابل را از جمله برنامه های این کانون در ماه محرم و صفر جهت گسترش فرهنگ عاشورا و نهادینه شدن آن در بین آحاد مردم به ویژه آینده سازان جامعه عنوان کرد.

وی از تدارک مراسم گسترده ای در سوگ رحلت پیامبراکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) همزمان با 48 صفر خبر داد و اظهارکرد: این برنامه با برپایی موکب، سخنرانی، مداحی و پخش آش شیر برنج بین 15 هزار نفر از عزاداران همراه است.

حسین جان زاده لداری تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری امامزاده عباس(ع) شهرستان بابل واقع در روستای امامزاده عباس(ع) بندپی شرقی این شهرستان با همکاری هیئت امناء، پایگاه بسیج، هیئت های مذهبی، شورای اسلامی، دهیاری و ... نسبت به برگزاری مراسم مذهبی در مناسبت های مختلف جهت ترویج سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اقدام می کند و اشاعه ارزش ها را افتخاری بزرگ می داند.