فعالیت و خدمت بیش از 30 موکب از کانون‌های مساجد استان مازندران به زائرین اربعین حسینی
فعاليت و خدمت بيش از 30 موکب از کانون‌هاي مساجد استان مازندران به زائرين اربعين حسيني
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان مازندران خبر داد؛

فعالیت و خدمت بیش از 30 موکب از کانون‌های مساجد استان مازندران به زائرین اربعین حسینی

حجت الاسلام نعمتي، از حضور بيش از 30 موکب از کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مازندران جهت خدمت به زائران اربعين حسيني در اين استان و در کشور عراق خبر داد.
شناسه خبر : 40613 تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۳۱

حجت الاسلام «رجب نعمتی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران اظهار کرد: بیش از 30 موکب کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به زائرین اربعین در کشور عراق و دیار علویان در سال جاری خدمات رسانی می کنند که از این تعداد چهار موکب در عراق و در کربلای معلی و نجف اشرف میزبان زائرین پیاده روی اربعین حسینی هستند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران بیان کرد: برپایی موکب، برگزاری جلسات سخنرانی، مسابقه نقاشی، پیاده روی جاماندگان اربعین، اطعام دهی، مراسم عزاداری، دسته روی، ایستگاه صلواتی، مراسم روضه خوانی، سخنرانی، کمک مومنانه و سوگواره حسینی از جمله برنامه های تدارک دیده شده توسط کانون های فهما دیار علویان در موکب های این دیار و فعال در اربعین هستند و همچنین تعدادی از کانون های فرهنگی هنری بصورت مستقیم با موکب های فعال شهرستانی در کشور عراق همکاری چشمگیری دارند.

 

وی ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد دیارعلویان با برپایی موکب و اجرای برنامه های متنوع به ترویج فرهنگ عاشورا و اشاعه ارزش هایی نظیر ایثار و شهادت می پردازند.

 

حجت الاسلام نعمتی با اشاره به خاستگاه مردمی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و خاستگاه مردمی اربعین حسینی، برپایی موکب ها توسط کانون های فهما را ارزشمند و یکی از فعالیت های مانا و تاثیرگذار جهت نهادینه شدن اهداف پیاده روی اربعین و اندیشه امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفای آن حضرت در جامعه دانست.