سوگواری شهادت دردانه سیدالشهدا (ع) در کانون‌های مساجد مازندران/از برپایی همایش سه‌ساله‌ها تا اجتماع دختران حسینی
سوگواري شهادت دردانه سيدالشهدا (ع) در کانون‌هاي مساجد مازندران/از برپايي همايش سه‌ساله‌ها تا اجتماع دختران حسيني

سوگواری شهادت دردانه سیدالشهدا (ع) در کانون‌های مساجد مازندران/از برپایی همایش سه‌ساله‌ها تا اجتماع دختران حسینی

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مازندران در راستاي تعظيم شعائر حسيني، با ويژه‌برنامه‌هاي مختلف در سوگ ايام شهادت دردانه سيد الشهدا (ع)، حضرت رقيه (س) نشستند.
شناسه خبر : 40491 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۹

به گزارش ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران:  جمعه (11 شهریور) سالروز شهادت حضرت رقیه (س) فرزند امام حسین(ع) در خرابه شهر شام است. طفل سه ساله‌ای که سر بریده پدر را در طشت دید و مصائب فراوان کشید تا سرانجام همچون غنچه‌ای نشکفته در سال‌های ابتدایی حیات‌اش چنین جانسوز به شهادت رسید.

دختر سه ساله سیدالشهدا(ع)، حضرت رقیه (س) که مدفن نورانی و پاکش در شهر دمشق قرار دارد و قرن‌هاست که شیعیان از فرزند اباعبدالله (ع) طلب حاجت و شفاعت می کنند. بر هیچ کس جایگاه والای دخت سید وسالار شهیدان پوشیده نیست؛ از این نظر است که هر ساله در ایام شهادت آن حضرت مراسم و مجالس ذکر مصیبت در سراسر کشور برگزار می شود تا نمایان‌گر گوشه ای از عرض ارادتی باشد که عاشقان امام حسین(ع) نسبت یه آن حضرت و خانواده بزرگوارش دارند.

در این راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در رثای ایام شهادت حضرت رقیه(س) برنامه های متعددی را در دستور کار قرار دادند که در ادامه طی گفت وگو با تنی چند از مدیران کانونها به تشریح و بررسی این فعالیت ها پرداخته ایم:

حجت الاسلام «سید جواد انفرادی»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) مسجد امام جعفر صادق(ع) شهرک بسیجیان آمل اظهار کرد: اجتماع دختران حسینی دهه نودی ها برای شهادت حضرت رقیه(س) از ساعت 17 پنج شنبه (10 شهریور) برگزار می شود که حسینیه مسجدامام جعفرصادق(ع) شهرک بسیجیان میزبانی این مراسم را برعهده دارد.

 

همچنین «قنبرعلی حسیجانزاده»، مدیر کانون فرهنگی هنری امامزاده عباس شهرستان بابل از اجرای ویژه‌برنامه ویژه خواهران از ساعت 18-16 روز جمعه (11 شهریور) به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) در کنار بارگاه ملکوتی امام زاده عباس (ع) بندپی شرقی این شهرستان با مداحی «عابدین اصغرپور» خبر داد.

 

«عادل کاردلی»، مدیر کانون فرهنگی هنری نبی رحمت(ص) ساری بیان کرد: مراسم سخنراني ومداحي به مناسبت شهادت حضرت رقيه (س) بعد ازنماز مغرب وعشا (10 شهریور) در این کانون برگزار مي شود.

 

در ادامه «سید سعید قائمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری موسي بن جعفر بابلسر از برگزاری همایش «سه‌ساله‌ها» به مناسبت شهادت دردانه امام حسین(ع) خبر داد و گفت: این همایش با سخنرانی حجت الاسلام رضا زاده، مداحی ذاکرین اهل‌بیت «مصیب میرزایی» و «حسین شعبانی» و اجرای مجریان انجمن سخنواران هادی شهر، پنجشنبه (10 شهریور) همزمان با نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده ابراهیم شهرستان بابلسر با تعامل نهادهای مختلف برگزار می شود.

 

حجت الاسلام «اسماعیل کعبه ای»، امام جماعت کانون فرهنگی هنری عترت یاسین ساری از برگزاری زیارت عاشورا، زیارت حضرت رقیه(س) امشب (10 شهریور) به همراه مداحی و سخنرانی به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) در این کانون خبر داد.

گفتنی است، کانون های فرهنگی هنری مساجد دیگر دیار علویان نیز برای شهادت حضرت رقیه(س)، نازدانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که تاکنون صدای درخواست دیدن پدر را دارد و در کوچه پس کوچه های تاریک تاریخ بشری طنین انداز است برنامه های متعددی را لحاظ کرده اند.