گزارشی از گرامیداشت روز جهانی مسجد در استان مازندران؛ از تجدید میثاق با شهدا تا تجلیل از فعالان فرهنگی
گزارشي از گراميداشت روز جهاني مسجد در استان مازندران؛ از تجديد ميثاق با شهدا تا تجليل از فعالان فرهنگي

گزارشی از گرامیداشت روز جهانی مسجد در استان مازندران؛ از تجدید میثاق با شهدا تا تجلیل از فعالان فرهنگی

کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مازندران به مناسبت هفته گراميداشت مساجد برنامه‌هاي متعددي نظير تجديد ميثاق با آرمان‌هاي شهدا تا تجليل از فعالان فرهنگي را در دستور کار قرار دادند.
شناسه خبر : 40376 تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: 53 سال پیش در روز 21 آگوست سال ۱۹۶۹ میلادی؛ مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان جهان و سومین مکان مقدس مسلمانان، توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد که بر اثر این آتش سوزی به این مکان مقدس و تاریخی، آسیب‌های فراوانی وارد آمد  و از سال ۱۳۸۲ شمسی(۲۰۰۳) به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران و با تصویب وزرای امور خارجه کشور‌های اسلامی در اجلاس تهران هفته جهانی مسجد از ۳۰ مرداد ماه برابر با ۲۱ آگوست نامگذاری شد.

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و کانون های فهما استان به مناسبت هفته گرامیداشت مساجد برنامه های متعددی را در دستور کار قرار دادند که بر این اساس چند برنامه را مرور می کنیم:

تجدید میثاق با آرمان های والا شهدا، دیدار با «محمدعلي ميرزانژاد» مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا هریکنده بابل، قرائت فاتحه برمزار شهید «سید رضا طاهر» از شهدای مدافع وطن که این دلاور، قاری قرآن و عضو کانون همچنین عهده دار برگزاری و قرائت آل یاسین درغروب جمعه ها بود و حضور در منزل خادم الشهداء، مدیر کانون فرهنگی مسجد سجادیه بابل مرحوم «سید اسدالله کاظمی» و قدردانی از زحمات او در روز یکشنبه 30 مرداد نخستین روز هفته جهانی مساجد با حضور حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران به همراه «علیرضا مومنی خنکدار»، کارشناس مسئول امور ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما استان صورت پذیرفت.

تجلیل از تعدادی از فعالان مساجد اعم از ائمه جماعات، هیئت امنا، مدیران کانون های مساجد استان با سخنرانی آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی»، نماینده ولی فقیه در مازندران  و حضور تنی چند از مسئولین استان و شهرستان ساری، دوشنبه 31 مرداد به مناسبت هفته جهانی مساجد در مصلی امام خمینی(ره) ساری از برنامه های دیگر دیار علویان جهت گرامیداشت این هفته بود.

کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) جوان محله جویبار به همراه اعضای این کانون با سخنرانی حجت الاسلام «سیدعبدالرحیم حجازی»، امام جماعت کانون این کانون درباره اهمیت مساجد از زمان پیامبر خاتم، حضرت محمد مصطفی(ص) تاکنون هفته جهانی مساجد را گرامی داشتند.

کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد جامع چمستان و اعضای این کانون با سخنرانی حجت الاسلام «سیدجعفر موسوی»، امام جمعه موقت چمستان و امام جماعت کانون با محوریت مساجد و اهمیت این پایگاه های الهی به پاسداشت هفته جهانی مساجد پرداختند.

به مناسبت روز جهانی مساجد و با توجه به گرامیداشت خانه های خدا بر زمین همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام «محمد نسب»، امام جمعه سیمرغ از فعالان و بچه های مسجد جامع سیمرغ به همت کانون فرهنگی هنری شهید صمصام طور مسجدجامع سیمرغ تجلیل شد.

تقدیر از امام جماعت و نمازگزاران مسجد امام علی(ع) بالالموک توسط کانون فرهنگی هنری شهدای بالالموک قائمشهر از برنامه های این کانون جهت گرامیداشت هفته جهانی مساجد بود.

تجلیل از مدیر کانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجد جامع جویبار به عنوان آزاده و جانباز، رییس هیات امنا، خادم مسجد، دو عضو پایگاه بسیج که در کانون فعال هستند و همچنین تودیع و معارفه رییس پایگاه مسجد از برنامه های تدارک دیده شده جهت گرامیداشت روز جهانی مسجد به همت این کانون محسوب می شوند.

به مناسبت هفته گرامیداشت مساجد ویژه برنامه ای در مسجد امیرالمومنین(ع) شهر فرح آباد به همت کانون فرهنگی هنری شهدا مصلی فرح آباد با سخنرانی حجت‌الاسلام «مصطفی محمدزاده»، امام جمعه این شهر با محوریت اهمیت مساجد به همراه اجرای  برنامه های متنوع فرهنگی برگزار شد.

 

گفتنی است، کانون های فرهنگی هنری دیگر مساجد مازندران نیز جهت گرامیداشت هفته جهانی مساجد برنامه های مختلفی را تدارک دیدند تا نقش مهم مسجد در دوران های مختلف به خوبی برای تمام آحاد جامعه به ویژه آینده سازان جامعه، تبیین و نهادینه شود.