ائمه جماعات مسئولیت اصلی فعالیت مساجد را عهده‌دار هستند
ائمه جماعات مسئوليت اصلي فعاليت مساجد را عهده‌دار هستند
نماینده ولی فقیه در استان مازندران؛

ائمه جماعات مسئولیت اصلی فعالیت مساجد را عهده‌دار هستند

آيت‌الله محمدي لائيني، در آيين گراميداشت روز جهاني مسجد در شهرستان ساري گفت: ائمه جماعات مساجد مسئوليت اصلي فعاليت مساجد را عهده‌دار هستند.
شناسه خبر : 40235 تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۶

به  گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان مازندران: آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» روز دوشنبه 31 مرداد در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد که در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد فعالان حوزه مساجد در استان مازندران، اظهار کرد: ائمه جماعات مساجد مسئولیت  اصلی مساجد را عهده دار هستند.

 

 نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه در مورد آبادانی مسجد گفت: مسجد حق بزرگی بر گردن همه دارد و باید در آبادانی بنای مسجد و ارتقای فعالیت های فرهنگی در خانه های خدا بکوشیم.

 

رئیس شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران تصریح کرد: معاندین تلاش می کنند با هزینه کردن در مساجد و هیات های مذهبی؛ علیه انقلاب اسلامی یارگیری کنند، بنابراین متولیان مساجد به ویژه ائمه جماعات باید هوشیارانه از تبدیل مساجد به عنوان پایگاهی برای دشمن ممانعت به عمل آورند.

 

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: امام جماعت مسجد باید تفکر ولایی داشته باشد؛ در این بین کانون فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج و تمامی دستگاههایی که در مساجد فعالیت دارند باید توجهه کنند که هر فعالیتی در مسجد باید زیر نظر امام جماعت باشد.

 

 نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه با اشاره به اهمیت اقامه هر سه وعده نماز جماعت در مسجد گفت: بسته بودن درب مساجد زیبنده دیار علویان نیست، باید تلاش کنیم که در اوقات شرعی درب مساجد باز باشد تا همه اقشار به ویژه نسل جوان به مسجد جذب شوند.

 

گفتنی است در این مراسم که با حضور تنی چند از مسئولین  استان مازندران و شهرستان ساری برگزار شد، از تنی چند از فعالان مساجد اعم از ائمه جماعات، هیئت امنا، مدیران کانون های مساجد استان تجلیل به عمل آمد.