کانون‌های مساجد مازندران با آیین «مجمه‌سری» در تشییع شهدای مدافع حرم حضور یافتند
کانون‌هاي مساجد مازندران با آيين «مجمه‌سري» در تشييع شهداي مدافع حرم حضور يافتند

کانون‌های مساجد مازندران با آیین «مجمه‌سری» در تشییع شهدای مدافع حرم حضور یافتند

اعضاي کانون‌هاي مساجد استان مازندران در جريان مراسم تشييع و تدفين شهداي مدافع حرم، با آيين سنتي «مجمه‌سري» حضور يافتند تا همزمان با تاسوعا و عاشوراي حسيني پيکر مطهر اين شهيدان را بدرقه خانه ابدي کنند.
شناسه خبر : 39887 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: محرم سال جاری دیار علویان حال و هوای دشت کربلا گرفت چراکه میزبان شهدایی بود که الگوی خود را سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) قرار دادند. میزبانی از یک شهید گمنام و پنج شهید مدافع حرم حضرت زینب کبری(س)، افتخاری بود که نصیب مردم شهیدپرور و ولایی مازندران شد.

بر پایه این گزارش: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران و اقشار مختلف مردم در تشییع و تدفین شهدای مدافع حرم، «رحیم کابلی»، «محمدامین کریمیان» و «مصطفی تاش موسی» با مراسم مجمه سری که طبق رسم و رسوم مردم این دیار، در  مراسم هفتمین روز درگذشت پسران جوان مجرد با وسایل دامادی برگزار می‌شود؛ حضور یافتند. این مراسم همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی بود و مردم ضمن عزاداری برای امام حسین (ع) و سقای دشت کربلا، این شهیدان را روانه خانه ابدی کرده و به مولایشان سید الشهدا (ع) سپردند.

در این راستا با تنی چند از مدیران کانون‌های مساجد استان مازندران که در برگزاری این مراسم نقش داشتند به گفت وگو پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

«محمد مشهدی محمدی»، مدیر کانون فرهنگی هنری توفیق شهیدآباد بهشهر گفت: اعضای این کانون و آحاد مردم علاوه بر برگزاری برنامه‌های سوگواری قیام کربلا از«رحیم کابلی» از شهدای مدافع حرم که متولد بهشهر بود، میزبانی کردند؛ و این شهید بزرگوار صبح روز تاسوعا در بهشهر، تشییع و تدفین شد.

همچنین «حمید رجب نژاد»، مدیر کانون فرهنگی هنری سید صالح قائمی رزکنار بابلسر بیان کرد: این کانون در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوعی را در دستور کار دارد؛ از جمله در ایام سوگواری امام حسین(ع) و 72 تن از یاران با وفای آن حضرت نیز در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی اهتمام ویژه داشتند و میزبانی و شرکت در مراسم وداع، تشییع و تدفین شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام «محمدامین کریمیان» متولد روستای حاجی‌کلا بهنمیر بابلسر در بعد ازظهر تاسوعا را افتخاری برای خود می‌دانند.   

اعضای کانون های مساجد دیار علویان نیز در مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری شهید «مصطفی تاش موسی» متولد رامسر از شهدای مدافع حرم درصبح روز عاشورا، شرکت گسترده و باشکوهی داشتند و دفاع از حرم خاندان عصمت و طهارت و ارزش های اسلام نظیر فرهنگ ایثار و شهادت را نه تنها یک وظیفه بلکه یک تکلیف عنوان کردند.

برپایه این گزارش، پیکرهای مطهر شهیدان«حاج رحیم کابلی، محمدامین کریمیان و مصطفی تاش موسی» پس از تلاش‌های خستگی ناپذیر گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه سوریه، تفحص و پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه، شناسایی شد و طبق برنامه ریزی های به عمل آمده، پیکرهای پاک برای طواف و زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) به مشهد مقدس انتقال یافت، سپس پیکرهای مطهر این شهدای والامقام در تاسوعا و عاشورای حسینی، تشییع و خاکسپاری شد.