تاکید نسبت به تخصیص بودجه های کافی به کانون های مساجد دیار علویان
تاکيد نسبت به تخصيص بودجه هاي کافي به کانون هاي مساجد ديار علويان
سرپرست ستاد فهما مازندران:

تاکید نسبت به تخصیص بودجه های کافی به کانون های مساجد دیار علویان

حجت الاسلام نعمتي با اشاره به دولت و مجلس انقلابي اظهار اميدواري کرد در بحث اعتبارات فرهنگي بودجه هاي کافي به سمت کانون هاي مساجد استان مازندران، ديار علويان تخصيص يابد.
شناسه خبر : 39863 تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با «رضا حاجی پور»، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، امروز (15 مرداد)  دیدار و گفت و گو صمیانه ای  داشتند و بر ارتقا و نقش کانون های مساجد در جامعه تاکید کردند.

 

حجت الاسلام «رجب نعمتی» طی سخنانی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1372 و دغدغه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) جهت مقابله با تهاجم فرهنگی در جوار مساجد تاسیس شدند و با پیوست مسجدی فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت  هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مازندران اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۱۲۸کانون فرهنگی هنری در شهرستان آمل فعالیت دارند که ۵۰ کانون، شهری و مابقی در روستاها تاسیس شدند.

 

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: شهرستان آمل از پیشینه فرهنگی و انقلابی خوبی برخوردار است که کانون های مساجد این شهرستان نظیر کانون سجادیه آمل علاوه بر استان در کشور شاخص هستند که این در رواق همدلی در کشور رتبه شایسته تقدیر را به خود اختصاص داد.

 

وی ابراز کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۵ تمام مساجد شهری و روستاهای بالای یکهزارنفر باید کانون فرهنگی هنری داشته باشند که سهمیه شهرستان آمل، تاسیس ۲۳ کانون فرهنگی هنری است.

 

این مسئول گفت: ۴۶کتابخانه مساجد در آمل فعالیت دارند که از این تعداد ۳۷ کتابخانه مخزن دار هستند و و مابقی باز هستند.

 

وی با اشاره به اعتبارات محدود کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: با توجه به دولت انقلابی و مجلس انقلابی امیدواریم در بحث اعتبارات فرهنگی بودجه های کافی به سمت کانون های مساجد استان مازندران، دیار علویان تخصیص یابد.