کانون‌های مساجد استان مازندران در تاسوعا و عاشورای حسینی با مراسم مجمه‌سری از سه شهید میزبانی می‌کنند
کانون‌هاي مساجد استان مازندران در تاسوعا و عاشوراي حسيني با مراسم مجمه‌سري از سه شهيد ميزباني مي‌کنند

کانون‌های مساجد استان مازندران در تاسوعا و عاشورای حسینی با مراسم مجمه‌سری از سه شهید میزبانی می‌کنند

اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران و امت شهيد پرور ديار علويان در تاسوعا و عاشوراي حسيني با برگزاري برنامه هاي مختلف نظير مجمه سري، ميزبان سه شهيد مدافع حرم مي‌شوند.
شناسه خبر : 39847 تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: ماه محرم امسال در استان مازندران، حال و هوایی دیگر دارد و اعضای کانون های مساجد این دیار و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران آن حضرت علاوه بر برگزاری عزاداری حسینی میزبان یک شهید گمنام و پنج شهید مدافع حرم هستند.

 

مردم دیار علویان افتخار میزبانی از پنج شهید مدافع حرم «عبدالله اسکندری»، «عباس آسمیه»، «رحیم کابلی»، «محمدامین کریمیان»، «مصطفی تاش موسی» را در محرم سال جاری در شهرهای مختلف استان داشتند که از میان این دلاوران شهیدان کابلی، تاش موسی، کریمیان فرزندان استان مازندران بودند.

بر پایه این گزارش تشییع و تدفین پیکر شهید «کابلی» صبح روز تاسوعا در بهشهر، شهید «کریمیان» در بابلسر بعد ازظهر تاسوعا و شهید «تاش موسی» صبح روز عاشورا در رامسر با حضور اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، امت شهیدپرور و ولایی و عزاداران حسینی با برنامه های مختلف نظیر مجمه سری، (مراسمی که در مراسم هفتم پسر جوان مجرد با وسایل دامادی صورت می‌گیرد ) برگزار خواهد شد.

 

همچنین پیکر مطهر و پاک شهید «تاش موسی»، شهید «کریمیان» و شهید «کابلی» نیز پس از سال ها چشم انتظاری به آغوش خانواده و مردم همیشه در صحنه دیار علویان باز می گردند، در حالی که عزاداران با شعار «هیهات من الذله» این کاروان را به خانه ابدی بدرقه می کنند.

گفتنی است، شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام «محمدامین کریمیان» متولد سال ۱۳۷۳ در روستای حاجی‌کلا بهنمیر بابلسر و دانش‌آموخته حوزه علمیه قم بود که به عنوان رزمنده مُبلغ وارد سوریه شد و در نبرد با تروریست‌های تکفیری در بهار ۱۳۹۵ در منطقه معراته واقع در جنوب حلب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

  

همچنین «رحیم کابلی» از شهدای مدافع حرم استان مازندران، متولد سال ۱۳۴۲در شهرستان بهشهر در سال ۱۳۹۵ در خانطومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

«مصطفی تاش موسی» متولد رامسر در سال۱۳۹۴در نبرد علیه تکفیری ها در جنوب حلب طی عملیاتی به همراه همرزمانش شهید شد و پیکر مطهرش به دست تروریست های تکفیری افتاد.