آیین وداع با پیکر پنج شهید مدافع حرم در حسینیه فقیه محله شهرستان جویبار برگزار می شود
آيين وداع با پيکر پنج شهيد مدافع حرم در حسينيه فقيه محله شهرستان جويبار برگزار مي شود
با حضور اعضای کانون شهدا فقیه محله؛

آیین وداع با پیکر پنج شهید مدافع حرم در حسینیه فقیه محله شهرستان جویبار برگزار می شود

آيين وداع با پيکرپنج شهيد تازه شناسايي شده از طريق آزمايش DNA مدافع حرم با حضور اقشار مختلف مردم به ويژه اعضاي کانون فرهنگي هنري شهدا فقيه محله در حسينيه فقيه محله شهرستان جويبار برگزار مي شود.
شناسه خبر : 39751 تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

«جواد کارکن جویباری» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران اظهار کرد: آیین وداع با پیکرپنج شهید تازه شناسایی شده از طریق آزمایش DNA مدافع حرم با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه اعضای کانون فرهنگی هنری شهدا فقیه محله مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان جویبار برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا فقیه محله مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان جویبار اظهار کرد: این مراسم ساعت 21 سه شنبه (11 مرداد) در حسینیه فقیه محله شهرستان جویبار برگزار می شود تا گوشه ای از فداکاری های محرمان حرم که در محرم می رسند، قدردانی بعمل آید.

 

کارکن جویباری با اشاره به اینکه از این پنج کبوتر خونین بال سه شهید مازندرانی ها هستند، بیان کرد: یکی از وظایف مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ادامه اهداف آنها است به ویژه شهدای مدافع حرم که در دفاع از حرم عمه سادات، حضرت زینب کبری(س)، جرعه نوش شهد شهادت شدند.

 

گفتنی است، روحانی شهید «امین کریمیان» متولد ۱۳۷۳ در بهنمیر بابلسر است که در ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۵ در حلب سوریه آسمانی شد و  پس از شش سال دوری به بابلسر بازمی‌گردد.

 

«مصطفی تاش موسی» متولد رامسر در سال۱۳۹۴در نبرد علیه تکفیری ها در جنوب حلب طی عملیاتی به همراه همرزمانش شهید شد و پیکر مطهرش به دست تروریست های تکفیری افتاد.

 

«رحیم کابلی» از شهدای مدافع حرم استان مازندران، متولد سال  ۱۳۴۲در شهرستان بهشهر در سال ۱۳۹۵ در خانطومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.