فعالیت های کانون های مساجد مازندران در ماه محرم/از برپایی خیمه عزای حسینی تا سیاه پوش کردن محلات
فعاليت هاي کانون هاي مساجد مازندران در ماه محرم/از برپايي خيمه عزاي حسيني تا سياه پوش کردن محلات

فعالیت های کانون های مساجد مازندران در ماه محرم/از برپایی خیمه عزای حسینی تا سیاه پوش کردن محلات

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران براي ماه محرم برنامه هاي متعددي نظير برپايي خيمه عزاي حسيني تا سياه پوش کردن مسجد و محلات را جهت تبيين اهداف نهضت عاشورا تدارک ديدند.
شناسه خبر : 39696 تاریخ انتشار : ۸ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران برای ماه محرم برنامه های متعددی نظیر برپایی خیمه عزای حسینی، سفره اطعام حسینی تا سیاه پوش کردن مسجد و محلات را جهت تبیین اهداف والا و ارزشمند نهضت عاشورا تدارک دیدند.

بر اساس این گزارش، قسمتی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان را در ماه محرم مرور می کنیم:

 

«علی اصغر محمودی»، مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا بابلسر اظهار کرد: نصب پرچم سياه در بالاي مسجد و سر در خانه ها به مناسبت فرا رسيدن محرم و عزاي امام حسين (ع) یکی از فعالیت های این کانون برای انتقال اهداف والای آن حضرت به شمار می آید.

 

«رمضانعلی گلیکی پیشه»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای رکن کلا سیمرغ ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ماه محرم حسینی بیان کرد: آذين بندي محيط، حسينيه و اماکن به پرچم های منقش شده به نام امام اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و سياه پوش کردن حسينيه از اقدامات اولیه برای برپایی عزاداری ماه محرم است.

 

«حسن نصیری» از فعالین کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم لاریم جویبار ابراز کرد: اقامه عزا در دهه اول ماه محرم با سخنرانی، مداحی و سینه زنی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به همت این کانون برپا می شود.

 

«محمدعلی فضلی»، مدیر کانون فرهنگی هنری چزابه شهرستان ساری از فضاسازی و تبلیغات محیطی ماه محرم مسجد صاحب الزمان( عج) کوی شهید قربانی ساری به همت بچه های مسجد و اعضای این کانون خبر داد.

 

«یعقوب کریمیان»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی النقی بابل با اشاره به آماده سازی فضای محل، کوچه و خیابان برای ماه محرم به همت اعضای کانون فرهنگی هنری امام علی النقی و پایگاه بسیج بابل اظهار کرد: هماهنگی با امام جماعت مسجد، خرید وسایل مورد نیاز، جمع آوری برنج و نصب بنر از برنامه های این کانون جهت هر چه بهتر برگزار شدن محرم حسینی به شمار می آیند.

 

«مصطفی بابوکوهستانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای دارکلا علیا چالوس از سیاپوش کردن مسجد به مناسبت ماه محرم توسط نوجوانان عضو این خبر داد.

 

«مجید اسدی»، مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران مهدی سیمرغ گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، مراسم عزاداری در این کانون به همراه سخنرانی و مداحی در تبیین اهداف نهضت کربلا با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با توزیع شام در ظروف یک بار مصرف برگزار می شود که ارادتمندان جهت شرکت در این مراسم می توانند به این کانون واقع در روستای زیارکلا از بخش تالارپی شهرستان سیمرغ مراجعه کنند.

 

«نجیبه رضایی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا مصلی فرح آباد ساری اظهار کرد: نصب پرچم، بنر و فضاسازی مسجد و مصلی به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم توسط شیفتگان حضرت ثارالله(ع) و 72 تن از یاران آن حضرت صورت گرفت.

 

«رضا بابایی»، مدیر کانون فرهنگی هنری نیمه شعبان شهرستان گلوگاه از فضاسازی به مناسبت ماه محرم کانون فرهنگی هنری نیمه شعبان مسجد جامع شهرستان گلوگاه خبر داد و افزود: شرکت نوجوانان و جوانان در این فضاسازی و مراسم ماه محرم موجب آشنایی بیشتر نسل جوان جامعه با اهداف نهضت عاشورا می شود.

 

حجت الاسلام«سيد جواد انفرادی كناری» مدیر و امام جماعت کانون فرهنگی هنری امام زمان شهرستان آمل بیان کرد: مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام در دهه اول محرم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا و مداحی در مسجد امام جعفر صادق علیه السلام شهرک بسیجیان این شهرستان همراه است.

 

«مرتضی ولی نیا»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید نادر رضایی روستای فندری شهرستان قائمشهر از برپایی مراسم عزاداری حسینی در این کانون با سخنرانی و مولودی خوانی در فضای آزاد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

 

«حمید رجب نژاد»، مدیر کانون فرهنگی هنری سید صالح قائمی رزکنار بابلسر اظهار کرد: سخنرانی و مداحی از برنامه های در نظر گرفته شده برای عزاداری ماه محرم است تا اهداف قیام عاشورا برای بقای اسلام تا گذشتن از جان و مال برای همگان نهادینه شود.

 

«نیما قلی نژاد»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا لیند سوادکوه بیان کرد: سینه زنی، سخنرانی و مداحی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برای عزاداری حسینی در این کانون لحاظ شده چرا که نهضت حسینی برای همیشه تاریخ مانا و ماندگار است و این کانون در تمام ولادت ها و شهادت های بزرگان دین به گرامیداشت و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی اهتمام ویژه دارد.

 

«ابراهیم غلامیان»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا المشیر شهرستان قائمشهر از برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام «مهران صادقی» با مداحی ذاکرین اهل بیت و رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تکیه پایین محله روستای المشیر این شهرستان خبر داد.

 

«قنبرعلی حسینجانزاده لداری»، مدیر کانون فرهنگی هنری امامزاده عباس بابل گفت: مراسم دهه اول محرم در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده عباس (ع) بندپی شرقی هرشب همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء با خواندن زیارت عاشورا، مداحی و سخنرانی برگزار می شود که از عاشقان حضرت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفای آن امام همام جهت شرکت در این مراسم سوگواری دعوت بعمل می آید.

گفتنی است، کانون های فرهنگی هنری دیگر دیار علویان نیز با در دستور کار قرار دادن فعالیت های کانون های فهما برای نهضت عاشورا اهتمام ویژه برای نهادینه کردن فرهنگ حسینی و ایثار از خود و خانواده برای بقای ارزش ها و انتقال آن به آینده سازان جامعه دارند.